Matbudget

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Matbudget

Post by memphis »

Jag har koll på mina matkostnader. Brukar ligga strax under 4000kr. Men då ingår även hundmat, hundgodis , snus och alkohol.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matbudget

Post by Krokus »

Min och sambons matbudget ligger runt 6000kr i månaden. Då ingår all hans läsk. Han dricker många burkar per dag. Han verkar inte bry sig om sina tänder. Jaja... :roll:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Matbudget

Post by Koi »

Vi är fler i hushållet. Brukar ligga på 3000-4000kr/månad i matkostnad. Kollar rabatter på Matdax, Ica, Lidl och Willys. Sen handlar jag nästan bara nedsatta varor.

Lagar mat från grunden. Har sällan halvfabrikat. Idag blir det halvfabrikat, ostsås och chorizo. Ska göra pastasås med chorizo och kronärtskocka. Både ostsåsen och chorizo var det medlemspris på.

Gjorde lasagne i förrgår. Vi gör ofta köttbullar själva. Man blir mättare på färre köttbullar. Köpepruttbullarna Kan man nästan äta ett helt paket. Och egna köttbullar luktar inte prutt.

Bönburgare har också blivit en favorit. Gör den själv från grunden på mosade svarta bönor.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matbudget

Post by Krokus »

Koi wrote: 07 Nov 2023, 15:28 Köpepruttbullarna Kan man nästan äta ett helt paket. Och egna köttbullar luktar inte prutt.
Hahaha! Du har så rätt! Håller helt med.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matbudget

Post by zoegas »

Koi wrote: 07 Nov 2023, 15:28 Vi är fler i hushållet. Brukar ligga på 3000-4000kr/månad i matkostnad. Kollar rabatter på Matdax, Ica, Lidl och Willys. Sen handlar jag nästan bara nedsatta varor.

Lagar mat från grunden. Har sällan halvfabrikat. Idag blir det halvfabrikat, ostsås och chorizo. Ska göra pastasås med chorizo och kronärtskocka. Både ostsåsen och chorizo var det medlemspris på.

Gjorde lasagne i förrgår. Vi gör ofta köttbullar själva. Man blir mättare på färre köttbullar. Köpepruttbullarna Kan man nästan äta ett helt paket. Och egna köttbullar luktar inte prutt.

Bönburgare har också blivit en favorit. Gör den själv från grunden på mosade svarta bönor.
Vad jobbar din sambo med om jag får fråga?
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Matbudget

Post by Koi »

zoegas wrote: 08 Nov 2023, 13:08
Koi wrote: 07 Nov 2023, 15:28 Vi är fler i hushållet. Brukar ligga på 3000-4000kr/månad i matkostnad. Kollar rabatter på Matdax, Ica, Lidl och Willys. Sen handlar jag nästan bara nedsatta varor.

Lagar mat från grunden. Har sällan halvfabrikat. Idag blir det halvfabrikat, ostsås och chorizo. Ska göra pastasås med chorizo och kronärtskocka. Både ostsåsen och chorizo var det medlemspris på.

Gjorde lasagne i förrgår. Vi gör ofta köttbullar själva. Man blir mättare på färre köttbullar. Köpepruttbullarna Kan man nästan äta ett helt paket. Och egna köttbullar luktar inte prutt.

Bönburgare har också blivit en favorit. Gör den själv från grunden på mosade svarta bönor.
Vad jobbar din sambo med om jag får fråga?
Han kör bilbud.
Post Reply