Hetsäta

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22931
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hetsäta

Post by Zoidar »

memphis wrote: 28 Jun 2021, 19:42 Nu har jag ätit för mycket igen. Bara för att jag handlade idag. Jag försöker att inte köpa så mycket gott att äta, så jag inte ska bli frestad att överäta, men det spelar ingen roll. För jag äter på vad jag har i stället, även om det inte är godis.
Kan du inte testa hetsäta sallad. Borde va svårt bli tjock på.

Tror ni det är lidande som leder till hetsätning? Man mår inte bra och då äter man för må bättre.

Inatt höll jag på att köpa Ben & Jerry, men tog istället grekisk yoghurt med banan och russin. Ben Jerry hade väl landat på 1100-1300 kcal. En stor skål av banan och grekisk yoggi landade på ... 950 kcal :lol: Det är ju knappt bättre alls kalorimässigt, men säkert nyttigare.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Hetsäta

Post by Martina »

Abilify kan göra att man hetsäter...dålig impulskontroll
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hetsäta

Post by Geta »

Det är så med många antipsykotika- att man blir vrålhungrig och hetsäter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hetsäta

Post by wasp »

memphis wrote: 23 Jun 2021, 20:28 I kväll har jag efter middagen vräkt i mig en påse chips, läsk, en liter yoghurt, 250 gram russin och 3 till glassar. Jag är proppmätt och önskar nästan att jag kunde spy. Men samtidigt är jag glad att jag inte spyr för det förstör tänderna.
En lightversion av bulimi, utan kräkning??
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hetsäta

Post by yrväder »

Psykos medicin i ett nötskal. Som Geta sa vrålhungrig så att man hetsäter.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22931
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hetsäta

Post by Zoidar »

Var på lunchbuffé idag. Nu vet jag varför jag inte gillar buffé.

1. Vet inte vad jag ska plocka.

2. Blir stressad av att jag känner jag måste äta för det jag betalt.

3. Äter för mycket mat.

4. Oro för att de ska bli sura på mig om jag tar för mycket.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hetsäta

Post by Fantasio »

Jag var med två arbetskamrater på ett pastaställe där mannen bakom disken slevade upp maten. Vi tog om flera gånger och till sist sa han: har ni inte ätit på hela dagen?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6445
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hetsäta

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 10 Aug 2021, 22:12 4. Oro för att de ska bli sura på mig om jag tar för mycket.
Jag hittade en video på YouTube om en bufférestaurangsägare. Han sa att efter sju omgångar med mat så går han minus på den kunden. Vissa kunder kunde bli bannlysta :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22931
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hetsäta

Post by Zoidar »

Hört om sånt också. En kille som körde med one meal a day. Han åt på buffé, men blev bannlyst för han åt för mycket.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hetsäta

Post by yrväder »

Även jag hetsäter ibland, zyprexa, förr en av medicinerna , quetiapin ibland nu den andre som kan få mig att äta mer än normalt.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hetsäta

Post by Cosmos »

Kommer bara ihåg att jag hetsåt under en period på 80-talet när jag var inlagd. Köket var öppet så det var bara att knapra i sig macka efter macka. Sedan låste man köket och tur var väl det. Annars var jag anorektisk under tonårstiden. Åt och spydde. Hade social fobi och mådde illa när jag skulle äta med andra. Jag spydde inte för att jag ville utan det blev reflexmässigt när jag åt med andra, även i skolan
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hetsäta

Post by wasp »

memphis wrote: 28 Jun 2021, 19:42 Nu har jag ätit för mycket igen. Bara för att jag handlade idag. Jag försöker att inte köpa så mycket gott att äta, så jag inte ska bli frestad att överäta, men det spelar ingen roll. För jag äter på vad jag har i stället, även om det inte är godis.
Har du skamkänslor över att du ätit för mycket?? Duktig då du äter minimalt?? Pass upp på det!
Post Reply