Admin1 från förra Viska?

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37387
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Geta »

Nej, hänt i veckan är ett avslutat kapitel.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18799
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Krokus »

Det finns en tråd här någonstans som heter "Hänt i veckan".

viewtopic.php?f=3&t=161
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37112
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by memphis »

pimed wrote: 02 Jul 2021, 02:53
memphis wrote: 25 Jun 2021, 10:25 Viska 1, nyhetsbrevet och Hänt i veckan är historia nu. Tror aldrig att Admin ändrar sig och öppnar igen. Vi får ta vara på den här chansen vi fått med ett nytt forum! Göra det till en trevlig plats att vara på!

Jag tror inte jag tillhör den här skaran av vi som har fått en ny chans. men nånstans hoppas jag oxå får en andra chans och klarar det utan att bli förbannad och arg och skriva massa otrevligheter. vet inte om jag vågar ta den risken. vill juh verkligen vara tillmötesgående, sympatisk och snäll. jag får se.


Geta ska du inte börja med ditt hänt i veckan igen? jag tror nog alla vill det. men du kanske inte orkar?
Om du verkligen lyckas förändra ditt sätt Pimed, finns det inget som förhindrar dig att vara på viska3. Men det går inte med personangrepp och ständiga påhopp och så vidare, nu har vi regler att hålla oss till. Du är ju redan medlem. Jag önskar dig all lycka till!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37387
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Geta »

Jag tror att Richard kommer att ha hårdare nypor än vad Admin1 haft.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37112
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by memphis »

Det är väl ännu inte någon som testat Richards tålamod. Jag har inte sett till nåt troll än I alla fall.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37387
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Geta »

Det har varit ovanligt lugnt här på Viska 3.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18799
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Krokus »

memphis wrote: 02 Jul 2021, 17:52 Det är väl ännu inte någon som testat Richards tålamod. Jag har inte sett till nåt troll än I alla fall.
Spamrobotar har förekommit.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8333
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by wasp »

Fick månadsbrevet från Admin1, gamla viska.se igår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8273
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Richard »

Alla är välkomna att få en chans att bli medlem, i vissa fall t.o.m två chanser. Hittills har jag bara raderat en massa automatiska spamkonton, ett konto är under uppsikt där man bl.a har använts sig av mitt namn i sin e-postadress.

I denna version av forumet, så kan jag eller Moderator 1 dela ut varningar, som låt säg man kan få vid överträdelser som det kanske är lite väl hårt att bli avstängd direkt för.

Ibland hinner jag inte gå igenom alla trådar själv, men känner ni er, eller ser att någon annan blir utsatt, så tryck på "!"-knappen och rapportera inlägget så kan jag eller Moderator 1 hantera det på lämpligt sätt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
pimed

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by pimed »

Richard wrote: 03 Jul 2021, 07:37 Alla är välkomna att få en chans att bli medlem, i vissa fall t.o.m två chanser. Hittills har jag bara raderat en massa automatiska spamkonton, ett konto är under uppsikt där man bl.a har använts sig av mitt namn i sin e-postadress.

I denna version av forumet, så kan jag eller Moderator 1 dela ut varningar, som låt säg man kan få vid överträdelser som det kanske är lite väl hårt att bli avstängd direkt för.

Ibland hinner jag inte gå igenom alla trådar själv, men känner ni er, eller ser att någon annan blir utsatt, så tryck på "!"-knappen och rapportera inlägget så kan jag eller Moderator 1 hantera det på lämpligt sätt.
jättebra verkligen jättebra verkligen tack så mycket Richard! jag värdesätter det verkligen. jag behöver arbeta med mej själv och fundera över mina humörsvängningar. jag ska få börja ev hos en psykolog. då jag värdesätter den här chansen jag får så återkommer jag i höst eller vinter kanske till våren eller ett par år. jag har blivit mycket bättre från påhopp och personangrepp på nätet men inte i verkliga livet ironiskt nog. borde va tvärtom tänker man. men såklart finns det undantag vilket det alltid gör. i natt så blev jag väldigt otrevlig på nätet mot en människa. så jag tog bort min profil. så jag tänker ta en paus ifrån alla forum och arbeta med mej själv och även i privatlivet. så jag hoppas jag får en psykolog. jag ska till bedömningssamtal i höst.


tack än en gång Richard verkligen värdesätter det!

PS: Jag tror inte jag är bättre än er gillar er alla. Geta, Memphis, Cosmos, Nissegossen, Krokus, Wasp, Fantasio, MsTibbs och Richard många och många fler!
Pimed

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Pimed »

Var på samtal på psyket och dom tror det är mina antidepressiva som gör mej förbannad och paranoid. Sedan även sa läkaren att jag analyserar för mycket vad som sägs och hur av vissa människor att människor är sjysta vanligtvis och har inga baktankar med vad dom säger och gör. Men jag vet som Kurt Cobain sa "paranoia its a finer scale of reality"! Han sa det då tänker jag det måste vara sant. Att människor som inte har psykoser fattar ingenting. Vi förstår dom och deras lilla verklighet men dom förstår inte oss. Så vi måste vara mera avancerade. För vi förstår dom för deras verklighet är enklare och våra mycket svårare men verkligheten är inte enkel utan jävligt svår.

Ibland när jag läser vissa tex tyngre böcker som är filosofiska. Så märker jag att vi andra schizophrena tänker likadant och har liknande tankar, känslor och upplevelser. Finns flera saker som Geta sagt som är så jävla klockrent men filosofiskt som man citerar en filosofisk bok. Likadant Memphis. Eller MsTibbs

Jag tror vår psykotiska världsbild är den enda och sannaste och renaste formen av absolut sanning. Men subjektivt många ggr men sant.

Kan Kurt Cobain ha så fel?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37387
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Admin1 från förra Viska?

Post by Geta »

Det tvivlar jag på.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply