Vem ska man tro på?

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Vem ska man tro på?

Post by Kippis »

Vilken läkare ska jag tro på?

För att göra en historia kort....

Var till en läkare på hälsocentralen i min stad för utredning av astma för något år sedan som kom fram till att det är en av mina psykmediciner som orsakar mina astma/andningsbesvär.

När jag fick träffa en läkare som inte var psykläkare på närpsyk så sa läkaren att det inte berodde på min psymedicin utan att jag alltid haft lite astmabesvär enligt vad dom kunde se i min journal.

Vem ska man tro på och vad kan jag göra?

Det är kö till psykläkare och får nog inte tid förens början av nästa år för att prata om medicinerna och besvären.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vem ska man tro på?

Post by Geta »

Har aldrig hört talas om något sådant.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36655
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vem ska man tro på?

Post by memphis »

Mitt problem med förstoppning är det ingen som vill ta i. Vårdcentralen hänvisar till psykiatrin för att det är en biverkan av medicin, men psykiatrin hänvisar till vårdcentralen för att det är "somatiskt". Kvar i mitten står jag med stora problem att gå på toaletten.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Vem ska man tro på?

Post by Kippis »

memphis wrote: 24 Nov 2023, 17:54 Mitt problem med förstoppning är det ingen som vill ta i. Vårdcentralen hänvisar till psykiatrin för att det är en biverkan av medicin, men psykiatrin hänvisar till vårdcentralen för att det är "somatiskt". Kvar i mitten står jag med stora problem att gå på toaletten.
Jo det är dagens sjukvård.
Ingen hjälp får man.
Man bollas bara runt eller fram och tillbaka.
Ingen vill ta ansvar.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12646
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vem ska man tro på?

Post by zoegas »

Det är gissningar? Ingen ordentlig utredning.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Vem ska man tro på?

Post by Kippis »

Enligt medicinens bipacksedel så kan man få svårigheter att andas som biverkan. Och det var det som läkaren på hälsocentralen gick på, att andnigen blir påverkad negativt av psykmedicinen.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2414
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vem ska man tro på?

Post by Kloppe »

Kippis wrote: 24 Nov 2023, 17:43 Vilken läkare ska jag tro på?

För att göra en historia kort....

Var till en läkare på hälsocentralen i min stad för utredning av astma för något år sedan som kom fram till att det är en av mina psykmediciner som orsakar mina astma/andningsbesvär.

När jag fick träffa en läkare som inte var psykläkare på närpsyk så sa läkaren att det inte berodde på min psymedicin utan att jag alltid haft lite astmabesvär enligt vad dom kunde se i min journal.

Vem ska man tro på och vad kan jag göra?

Det är kö till psykläkare och får nog inte tid förens början av nästa år för att prata om medicinerna och besvären.
Hade problem att andas för några år sen. Blev andfådd bara av att gå till T-banan. Jag fick en remiss till astmamottagningen från VC, och fick mediciner mot astma. I dag har jag inga andningsproblem tack vare medicinering mot astma.
Post Reply