Min psykiatrimottagning är nedlagd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Skulle en läkare från grannstaden tre mil bort besöka mig. Jag har ingen svårighet att åka till grannstaden. Huvudsaken är att jag kan få medicin utskriven.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Zoidar »

Geta wrote: 01 Dec 2023, 19:36 Skulle en läkare från grannstaden tre mil bort besöka mig. Jag har ingen svårighet att åka till grannstaden. Huvudsaken är att jag kan få medicin utskriven.
Nej, det kanske är lite bra att hoppas på att läkaren ska komma till dig. Medicin utskrivet kan du få via 1177 eller telefonsamtal.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by zoegas »

Jag måste ringa dem för att förnya recept. Det är dåligt. Via internet är bättre.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Jag ringer min kontaktsköterska för att förnya recept. 1177 är de dåliga på att svara på.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by yrväder »

Recept brukar förnyas när du träffar läkaren. Du brukar få så du kan klara dig till nästa gång annars kan du bara gå in på mina vårdkontakter.
Kan tycka det är lite märkligt att Zoegas inte går till läkare oftare med tanke på vad jag läst. Beställer tabletter över nätet och självmedicinerar
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Jag tvivlar på att jag får träffa någon psykiater i framtiden. Psykosmottagningen är nedlagd. Kontaktsköterskan är kvar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Zoidar »

Geta wrote: 13 Dec 2023, 16:15 Jag tvivlar på att jag får träffa någon psykiater i framtiden. Psykosmottagningen är nedlagd. Kontaktsköterskan är kvar.
Behöver du träffa någon?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Nej, jag behöver inte träffa någon.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Zoidar »

Geta wrote: 13 Dec 2023, 16:49 Nej, jag behöver inte träffa någon.
Då kan du ju simma lugnt. 8-)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by 1Dave »

Jag skulle till mottagningen för årligt läkarbesök men det har blivit framflyttat på obestämd tid
Post Reply