Jag har tröttnat på att älta

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Jag har tröttnat på att älta

Post by Nobel »

Har märkt att jag började tröttna på att älta psykossjukdom för några månader sedan. Undrar om ni känt likadant någon gång.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Nobel »

Det kanske är ett friskhetstecken?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Inwatto »

Jag har nog ältat mycket, men börjat minska det. Man ska grunna på sina problem - inte grubbla! Det kan vara svårt om man inte ser något ljus i tunneln. Bra att du accepterar din situation tillräckligt för att kunna gå vidare :D
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by memphis »

Jag ältar inte över sjukdomen. Den har jag accepterat till fullo. Men jag ältar mitt förflutna. Saker jag gjort, sagt, inte gjort, inte sagt. Jag vet hur meningslöst det är. Men jag kan inte älska mig själv, så är det bara. Mardrömmarna om nätterna låter mig inte heller komma undan.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Fantasio »

Vad bra för dig, Nobel, att du slutat älta. Själv drömmer jag mig tillbaka.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Geta »

Psykisk ohälsa är mitt stora intresse. Jag ältar också allt som jag gjort fel. Kan sällan komma på något som jag gjort bra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Krokus »

Jag läste fel. I mitt huvud stod det "jag har tröttnat på att äta".
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by 1Dave »

Jag har nästan släppt sjukdomen, men det är väl tack vare omständigheterna. Visst ploppar det upp minnen ibland, och vissa dagar så funderar jag på hur det blivit om jag bara lämnat allt och gett mig ut på vägen.

Läste oxå det som "Jag har tröttnat på att äta"
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Geta »

Så läste jag också. Tänkte att Nobel måste vara deprimerad som tappat matlusten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Geta »

Jag har en teori om att schizofreni idag kan visa sig lindrigare än förr. Det går att leva i stort sett ett normalt liv med jobb och familj
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Geta »

Jag har en teori om att schizofreni idag kan visa sig lindrigare än förr. Det går att leva i stort sett ett normalt liv med jobb och familj
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by 1Dave »

Geta wrote: 22 Dec 2023, 13:58 Jag har en teori om att schizofreni idag kan visa sig lindrigare än förr. Det går att leva i stort sett ett normalt liv med jobb och familj
Jag tror på att det är de nya läkemedlen som lindrar sjukdomen, tror jag skulle uppfattas som galen om jag slutade med dem tyvärr.
Post Reply