Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Cosmos »

Jag har två äldre halvsyskon som jag nästan aldrig träffar. De ringer inte heller och på mina födelsedagar skickar de bara sms. T o m när jag fyllde 60 skickade de bara sms. Själv ringer jag när de fyller år.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23300
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Zoidar »

Har en lillebror jag träffar nästan varje vecka. Sen skickar vi ibland sms eller ringer. Med min storebror har jag mindre kontakt. Ringer honom ibland eller skickar sms och sen ses vi på kalas och högtider.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37001
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Geta »

Har en syster som ringer varannan dag till mig. Vi har jättebra kontakt. I morgon julafton ska jag få träffa hennes barn och barnbarn och tomten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10550
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by mrsearlgray »

har 6 yngre syskon men har bara kontakt med 3. den yngsta från pappas sida har jag inte ens träffat då han föddes efter jag bröt kontakten med pappa. Annars så har jag väl helt okej kontakt med mina syskon, Blir dock arg och irriterad på den äldsta av dem då hon gör så mycket puckat ibland, tyvärr...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18611
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Krokus »

Jag har tre äldre bröder. Den äldsta har jag ingen kontakt med. :(
De andra två träffar jag ibland, t ex när någon fyller år eller julafton. Den yngsta brorsan och jag pratar i telefon ibland.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3491
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by 1Dave »

Hörs mest över sms eller Messenger med mina syskon. Har alltid haft svårt att höra av mig och småprata tyvärr utan brukar bli när jag vill nått.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12689
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by zoegas »

En halvbror och en halvsyster. Vill aldrig se dem igen.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36734
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by memphis »

Har inte så tät kontakt med mina syskon, men kontakten är bra när den väl sker. Imorgon ska jag träffa min lillebror med familj.Han är den av mina syskon som jag träffar mest. Min syster bor i Berlin. Henne träffar jag nån gång om året. En gång har jag varit i Berlin och hälsat på henne. Min äldre bror bor i Sundvsll. Vi brukar träffas nån gång under sommaren.

Precis som Dave sa har jag svårt för att bara småprata i telefon.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8214
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Richard »

Jag har en syster som bor ett par hundra meter bort, fast mest träffar jag henne när jag är på apoteket på ICA Maxi där hon jobbar. Vi bråkar ibland, men är för det mesta vänner, hon hjälper mig om jag behöver åka nånstans då hon har bil eller om jag behöver låna 500 kr.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36734
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by memphis »

Jag bråkar aldrig med mina syskon. Det finns aldrig anledning till det. Jag låter min syster få sin vilja fram om det är det som krävs för att husfriden ska bestå.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37001
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Geta »

Jag bråkar inte heller med min syster. Våra föräldrar var noga med att det skulle vara rättvist mellan min syster och mig. Men mina kusiner vill ha bråk.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58367
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Har ni syskon och hur är kontakten med dem?

Post by Nissegossen »

Bråkar aldrig med mina syskon numer, det var när vi alla var unga, ringer dem på deras födelsedagar min syster och hennes man har slopat fast telefoni och det är en sport att hitta hennes telefonnummer, tänkte ringa dem alla i morgon och önska god jul, Mr koll har koll på telefonnumren och om ni vill veta något om den ni söker är det bara att betala, men telenummer är gratis tips när eniro inte räcker till. Nu i februari när min syster i Krstadc fyllde år ringde han mig och frågade efter hennes telefonnummer hennes man var lätt att hitta jaqg sade som det var jag letar men här är hans nummer, han skrev upp det sedan sökte jag igen och Mr koll hade svaret, ringer upp grattar henne hon förvånad men höll god min, sedan ringde jag min bror och talade om numret, han tackade så mycket
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply