Droger

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Droger

Post by Kippis »

Snetrippa 30timmar låter inte kul.

Har snetrippat på svamp 2-3gånger när det begav sig, när jag experimenterade med olika doser och droger.

Har haft för många år sedan när jag höll på med droger helt grymt sjukt roligt och underbar upplevelse på LSD som jag trippade i över 12timmar på och eftertrippat på när effekten börjar gå ur.

Det man kan tänka på med psykedeliska droger är att det är oftast inte som partydroger som man kan ta och vara bland folk och ha kul, då är inte snetrippen långt borta. Ska man ta tex svamp så ska man vara några få enstaka bra kompisar som man litar på och tälta ute i skogen långt från stadsmiljö och göra upp en eld och grilla. Set och setting, som sagt.

Rekommenderar inte droger till någon och speciellt inte om man är svag och skör i psyket.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Kippis wrote: 31 Dec 2023, 13:37 Snetrippa 30timmar låter inte kul.

Har snetrippat på svamp 2-3gånger när det begav sig, när jag experimenterade med olika doser och droger.

Har haft för många år sedan när jag höll på med droger helt grymt sjukt roligt och underbar upplevelse på LSD som jag trippade i över 12timmar på och eftertrippat på när effekten börjar gå ur.

Det man kan tänka på med psykedeliska droger är att det är oftast inte som partydroger som man kan ta och vara bland folk och ha kul, då är inte snetrippen långt borta. Ska man ta tex svamp så ska man vara några få enstaka bra kompisar som man litar på och tälta ute i skogen långt från stadsmiljö och göra upp en eld och grilla. Set och setting, som sagt.

Rekommenderar inte droger till någon och speciellt inte om man är svag och skör i psyket.
Jag köpte tryfflar (hallucinogena svampar) i somras när jag var i Amsterdam, men fick noll effekt då mina mediciner blockerar psilocybinet. O ska jag hålla upp med medicinerna så lär det garanterat bli en snedtripp.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Droger

Post by Kippis »

Kan tillägga att jag håller inte på med några droger idag, la av med droger runt år2006.

När jag höll på med droger så var det när jag var frisk, långt innan jag vart psykpatient.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Kippis wrote: 31 Dec 2023, 13:56 Kan tillägga att jag håller inte på med några droger idag, la av med droger runt år2006.

När jag höll på med droger så var det när jag var frisk, långt innan jag vart psykpatient.
Jo, jag höll mest på med droger på 00-talet när jag mådde som sämst. Sen har det väl hänt enstaka gånger o är det lagligt i nått annat land, så visst. I början på 00-talet så "jobbade" jag på pappas två apotek i Norge, med att "kassera" överbliven medicin, o det var ju rena godisbutiken. Lärde mig precis vad allt var för nått.

Till sist erkände jag mitt missbruk för psykolog o läkare o blev inlagd för avgiftning. Opioiderna gick, men inte bensodiazepinerna, jag började typ gå bärsärk efter 4 dagar utan. Så sen dess har jag fått rimlig dos utskrivet istället.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Droger

Post by Fantasio »

Är Ängladamm (angel dust) det som går fortast att bli bli beroende av? Har fått för mig det.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Fantasio wrote: 31 Dec 2023, 17:54 Är Ängladamm (angel dust) det som går fortast att bli bli beroende av? Har fått för mig det.
Det är väl det som ger det sjukaste ruset. Man kan typ slå igenom en tegelvägg utan att känna nått. Tror inte det är så värst beroendeframkallande. Denna har jag dock aldrig heller testat o vill inte göra det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Droger

Post by Kippis »

Kippis wrote: 31 Dec 2023, 13:56 Kan tillägga att jag håller inte på med några droger idag, la av med droger runt år2006.

När jag höll på med droger så var det när jag var frisk, långt innan jag vart psykpatient.
Men det som bidrog och utlöste min psykiska ohälsa var att när jag var i slutet av min drogmissbrukarkarriär så rökte jag cannabis dagligen under några års tid flera gånger om dagen, det fuckade ur min hjärna totalt till slut. Samt att jag har psykisk ohälsa på pappas sida i släkten.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2414
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Droger

Post by Kloppe »

Kippis wrote: 02 Jan 2024, 16:05
Kippis wrote: 31 Dec 2023, 13:56 Kan tillägga att jag håller inte på med några droger idag, la av med droger runt år2006.

När jag höll på med droger så var det när jag var frisk, långt innan jag vart psykpatient.
Men det som bidrog och utlöste min psykiska ohälsa var att när jag var i slutet av min drogmissbrukarkarriär så rökte jag cannabis dagligen under några års tid flera gånger om dagen, det fuckade ur min hjärna totalt till slut. Samt att jag har psykisk ohälsa på pappas sida i släkten.
Jag har också drogutlöst psykosproblematik. Har varit (i stort sett) drogfri sedan 1989. Har gått i psykodynamisk psykoterapi i 7,5 år.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Droger

Post by zoegas »

Amatörer.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Droger

Post by Kippis »

Det var allt eller inget som gällde när jag drogade, jag kunde inte knarka med måtta. Allt för att bli kickad till högre nivåer, peaka ruset helt enkelt.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2414
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Droger

Post by Kloppe »

Mitt cannabismissbruk eskalerade mot slutet av 80-talet. Hade ett jobb och rökte på innan jobbet och även under arbetstid ibland. Missbrukade även lite andra droger. Det hela blev ohållbart tillslut och jag vårdades på Beckombergs mentalsjukhus i ca ett år innan jag kom på behandlingshem.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Droger

Post by memphis »

När jag rökte cannabis rökte även jag på jobbet. Jag städade och rökte i städskrubben :lol: Men när jag jobbade som chaufför/växtskötare då rökte jag inte på jobbet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply