Självskadar du?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Självskadar du?

Post by Richard »

Min övre högra arm är fullt med hugg i från ett rakblad, det gjorde jag för att ropa på hjälp, eller typ visa hur dåligt jag mådde nån gång på 00-talet. Tror jag gjorde det hemma hos min mamma, så att hon skulle se det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Självskadar du?

Post by Mosbrickan »

Ja, på så vis att jag medvetet inte tog min blodtryckssänkande vid högt blodtryck. Sedan visade det sig att blodtrycket blivit normalt genom förändrad livsstil. Så det var för ingenting.

Men jag misstänker högt blodtryck igen och borde kolla upp det, men det får vara. Det vore ett bra sätt att ge upp jordelivet utan egentliga ansträngningar. Pang, knall och fall. Ett avslut man önskar många fler fick
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21112
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Självskadar du?

Post by MsTibbs »

Har massa rakbladsärr på armar och lår, men skär inte längre
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Självskadar du?

Post by amandara »

Japp. Har självskadat. Och tänker nu med, fast det var mycket länge sedan sist, fan jag vill skära. Men jag gör det inte. Det står för mycket i vägen. Den gången var det total utblotthet, nu har jag många saker jag värderar. Jag självskadar inte.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Självskadar du?

Post by Geta »

Hur kom ni på att ni skulle rispa huden för att minska ångest. Det
hörde jag aldrig talas om, när jag var ung men jag umgicks inte
med så många andra och internet var inte uppfunnet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Självskadar du?

Post by amandara »

Yo. Jag läste nånstans att unga tjejer självsksdsr med rakblad. Så fick jag impulsen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Självskadar du?

Post by Geta »

Ja, det var mycket i ropet ett tag i internets barndom.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Självskadar du?

Post by amandara »

Japp. Det var kring 1999. Då skrevs en del om självskadande unga kvinnor. Tror jag fick min input från det.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21112
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Självskadar du?

Post by MsTibbs »

En kompis gjorde det i högstadiet. Man själv började jag inte förns mer än tio år efter det. Slutat nu, skar av misstag för djupt, avskräckt. Saknar inte. Men effektivt. :(
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Självskadar du?

Post by amandara »

Japp. Effektivt mot fritt flödande ångest. Blodet rinner..... Endorfiner, kroppseget amfetamin, frisätts. Gott så. Eller inte. Inte acceptabelt i allmänhetens ögon.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Självskadar du?

Post by amandara »

Jag skulle kunna tänka mig att skära mig. Men det skulle bli alltför pinsamt i förhållande till min omgivning. Sagan om att oroa - eller inte, liksom. Det är oxå ett val.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Självskadar du?

Post by Krokus »

Jag har slagit mig själv eller träd när det blivit för mycket känslor. Rätt pinsamt med sår på knogarna, folk tror säkert att jag har varit i slagsmål. Stackars träd.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply