Spara och slösa tråden!

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23263
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Slösa tråden!

Post by Zoidar »

Skulle gärna köpt ädelstenar om jag vetat var de är äkta, rimligt pris, samt var jag kan sälja dem.

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Slösa tråden!

Post by Geta »

När jag åkte buss till Leningrad via Finland fick vi deklarera vad vi hade
för ädelstenar vid sovjetiska gränsen. En äldre kvinna försäkrade att hon
bara hade små briljanter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Slösa tråden!

Post by Richard »

Jag importerar en del metallprover. Men de är ganska billiga o inget man behöver deklarera, förutom tullavgiften, ca 110 kr per paket om det är utanför EU.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Jag håller på buda på ett grafikkort. :?

Ok jag vann inte budgivningen som tur var.

Däremot hittade jag en fin t-shirt med lite tropiskt inslag som palmblad, blommor m.m.
för 100 kr nedsatt från 200 kr.

Jag har slösat väldigt mycket pengar den här månaden, men antipsykotikan tar bort den mesta
glädjen. Känner inte så mycket.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Är det värt köpa byxor på secondhand? Det har jag aldrig tidigare gjort. Det är så svinigt dyrt med byxor hos Dressmann och de håller knappt ett år.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Slösa tråden!

Post by Fantasio »

Det har hänt att jag köpt kylda eller frysta matvaror och glömt dem i ryggsäcken. Bara att slänga. Jag får gräva runt i den, har lite jox i den alltid. Sist fick jag slänga en hel påse köttbullar som kostar 64 kronor.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18597
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Slösa tråden!

Post by Krokus »

Hercules723 wrote: 08 Jul 2021, 18:43 Är det värt köpa byxor på secondhand? Det har jag aldrig tidigare gjort. Det är så svinigt dyrt med byxor hos Dressmann och de håller knappt ett år.
Undrar samma. Jag köper ofta jeans från Zalando, de billigare märkena som finns där. Vill inte lägga mer än 500kr på brallor som ändå går sönder efter ett tag.

När jag var överviktig för några år sedan (2012) var jag tvungen att köpa nya jeans varje månad. Detta pga att de sprack när jag böjde mig framåt. Flera gånger hände det! Hur pinsamt som helst.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Slösa tråden!

Post by Richard »

Jag behövde nya kläder när jag gick ner i vikt. T-shirtarna o de flesta piké-tröjorna kan jag fortfarande ha. Men fick ett par nya jeans samt shorts av min pappa när jag fyllde år.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Jag hade ett par sommarjeans förra året som var väldigt sköna och snygga. Tyvärr gick dom sönder, det är jag fortfarande sur över. Jag gillade dom jeansen.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Ja, kläder behöver jag. Främst byxor. Jag har bara två par långbyxor.

Men jag har slösat pengar på två nya domännamn. Nu har jag bara femhundrakronor kvar och nio dagar till löning. :oops:

Men jag har lite mat i frysen. En kycklingbröstfile som jag gör idag, och lite frysta grönsaker och pasta och fläskfilen som jag köpte då jag var på Coop för ett par timmar sedan.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Hur mycket kostade domänerna? Jag har också köpt en domän jag tänkte göra en teckningskurs på. Tyvärr är jag inte så bra på att teckna tycker jag så har inte kommit så långt än. :oops:
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

$6.99 för domännamn nu hos Dynadot. Domännamn som jag planerar göra hemsidor med registrerar jag hos Godaddy. De kostar 119 kr styck.

Annars vid nästa löning ska jag köpa en .nu domännamn som jag haft ögonen på. Kostar runt 300 kr.
Post Reply