Spara och slösa tråden!

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Spara och slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Hej här kommer en tråd på saker du slösat pengar på. Jag kan börja. Köpt en ny fleece tröja och ett par vandringsbyxor. :) Ni kan skriva saker ni ångrat så ni kanske inte gör om det. Jag har köpt ett par snöskor jag aldrig använt.
Last edited by SpaceCorp on 11 Oct 2023, 21:05, edited 2 times in total.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Slösa tråden!

Post by Fantasio »

Jag köpte en ny ryggsäck för cirka 2300 kronor i juli månad förra året. Jag har ännu inte börjat använda den.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Slösa tråden!

Post by memphis »

Jag har beställt mer kläder fast jag inte behöver kläder. Jag börjar likna en horder när det gäller kläder. Har bestämt att jag får köpa kläder för 200-300 kr i månaden, men det överskrider jag ofta. Nu har jag inte plats för mera kläder. Jag hoppas att detta kommer att stoppa mig från att köpa mer kläder som jag tekniskt sett inte behöver.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Slösa tråden!

Post by Geta »

Köpte 4 askar Ipren på ICA efter sjukgymnastens rekommendation
för att häva inflammation.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Slösa tråden!

Post by Krokus »

Ibland har jag köpt skor i fel storlek.

För ett tag sedan köpte jag ett par ridbyxor från Sellpy. På bilderna stod en viss storlek och jag tog för givet att det var amerikansk storlek. Det visade sig vara brittisk. Byxorna passade inte och jag förstod inte att jag kunde skicka tillbaka dem (returnera). Nu ligger ridbyxorna i en låda och samlar damm. Kul.

Annars vet jag inte om jag har köpt så mycket onödigt? Jo, jag köpte dyrt blötfoder till min hund, som han inte gillar. Vet inte vad jag ska göra med det som är kvar. Det är för lite kvar för att kunna returnera.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Slösa tråden!

Post by Geta »

Har köpt fel dammsugarpåsar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 26 Jun 2021, 17:46 Jag har beställt mer kläder fast jag inte behöver kläder. Jag börjar likna en horder när det gäller kläder. Har bestämt att jag får köpa kläder för 200-300 kr i månaden, men det överskrider jag ofta. Nu har jag inte plats för mera kläder. Jag hoppas att detta kommer att stoppa mig från att köpa mer kläder som jag tekniskt sett inte behöver.
Du får då något för pengarna! Med spelmissbruk får man bara en tom-plånbok. :lol:
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Många domännamn som jag insett varit pissdåliga efter jag köpt dem.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Slösa tråden!

Post by Richard »

Många tycker att jag slösar bort pengar på att köpa metaller, men jag samlar ju på de, o i vissa fall är det t.o.m en investering.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Det är intressant Richard. Vissa metaller kanske kommer öka jättemycket i värde man vet aldrig. :)
Jag funderar på att köpa lite guld, fast jag vet inte om jag vågar köpa från tradera.
Får kanske bluffguld. :lol:
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Slösa tråden!

Post by memphis »

Du kan köpa guld på pantbank!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Tack för tipset Memphis! Jag tror jag kanske kommer köpa guld någon gång. Men just nu har jag köpt en ny dator bara någon vecka sen. Min plånka minskade drastiskt då. Vill spara upp lite pengar igen så det inte känns så tomt.
Post Reply