Spara och slösa tråden!

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Hercules723 wrote: 09 Oct 2023, 22:00 Jag köpte ett nytt duschdraperi idag och även slog jag till med bussens periodkort 30 dagar.
Det lät som en vettig investering. Har du fiskat något i år? Har för mig det var ett bra gäddår
i år.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

SpaceCorp wrote: 10 Oct 2023, 08:33 Det lät som en vettig investering. Har du fiskat något i år? Har för mig det var ett bra gäddår
i år.
Fiskat fem gånger har jag gjort. Så fler gånger än förra året. Köpte igår faktiskt metmask
och några blysänken på en fiskeaffär här i stan. Tänker fiska idag. Har läst att det är bäst
mitt på dagen under hösten. Annars då? Är det bra? Vad gör du om dagarna? Du är inte här på Viska så ofta. Jag har med
varit mindre på Viska sista tiden. :)
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Vad roligt! Blir lite sugen på att fiska då, vi får se om jag gör det.
Jag har börjat få lite extrapyramidala symptom så jag har kunnat må bättre, har inte orkat
göra så mycket därför.
Men jag ska eventuellt få byta medicin för att se om det hjälper. :)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Vad tråkigt! Hoppas du får rätsida med måendet! Ja, ut och fiska bara, känns det jobbigt kan man börja med ett
metspö, 99Kr och några flöten, sänken och lina. Blir runt 150kr totalt hos Biltema. :geek:
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

tack så mycket Hercules723! Kul att snacka lite här :)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Säger samma! Men du har inte varit inloggad på mycket länge. Önskar verkligen du hittar rätsida med måendet! :ugeek:
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Jag vet inte hur länge jag var borta, ibland glömmer jag bort saker sen kommer jag ihåg. Har haft lite projekt på gång som var lyckade och ville inte göra något annat just då. Just nu är mitt mående sådär, har varit lite gräns psykotisk samt sovit dåligt.
Men mått bättre idag och igår.
Nu ska jag se om jag hittar något på Amazon Prime Day, har köpt en rakhyvel än så länge.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Sist jag tittade på din profil hade du senast varit inloggad i April. Vad är det för roliga projekt du gjort? Dataspel?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Är du nojig SpaceCorp? Synd du tagit bort inlägget. Jag skulle precis svara! Jag köpte faktiskt flera böcker igår. Mestadels biografier, Benjamin Frankin, Andrew Carnegie , Paul Allen's Idea man och sedan om John D. Rockefeller. Vegburgare, ska testa det någon gång men jag är ganska slö när det gäller att laga mat, tyvärr

Jag har inte munläder som Nissegossen, därför svarar jag inte alltid direkt efter jag läst inläggen. :)
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Jasså jaha sorry, jo jag har varit borta länge, tror det har med min personlighet att göra. Enligt personlighetstester har jag det i min personlighet, fast jag ska inte skylla på det.
Det lät som bra böcker att läsa. Hoppas du får en bra höst!
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Ok! Personlighetstester var jag mycket intresserad av förr. Myers-Briggs och Enneagram. Ha en fin höst du med!
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Jag köpte en kikare på Prime rean, 829 kr.
Gillar att kolla på fåglar, och särskilt nu på hösten. :)
Jag tror man ska kunna se månen med den också. :geek:

Image
Post Reply