Spara och slösa tråden!

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Spara och slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Jag bytte rubrik till spara och slösa.
Tex. Jag hyrde ingen stuga i år heller. - Spara
Jag köpte en ny kikare - Slösa.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Zoidar »

Tänke spara en häftig summa denna månad. Har vad jag vet inga större utgifter.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Spara och slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Zoidar wrote: 12 Oct 2023, 11:41 Tänke spara en häftig summa denna månad. Har vad jag vet inga större utgifter.
Vad bra Zoidar, gör det för din egen skull!


Jag köpte en ny rakhyvel gillette mach3 för jag har en massa gamla blad jag kan använda med den.
Sparar lite pengar på så vis.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Hercules723 wrote: 10 Oct 2023, 22:58 Är du nojig SpaceCorp? Synd du tagit bort inlägget. Jag skulle precis svara! Jag köpte faktiskt flera böcker igår. Mestadels biografier, Benjamin Frankin, Andrew Carnegie , Paul Allen's Idea man och sedan om John D. Rockefeller. Vegburgare, ska testa det någon gång men jag är ganska slö när det gäller att laga mat, tyvärr

Jag har inte munläder som Nissegossen, därför svarar jag inte alltid direkt efter jag läst inläggen. :)
Ok den bok jag läser handlar om en fiktiv person, men är ganska spännande ändå. Men biografier kan nästan vara mer spännande än fiktion.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Slösa tråden!

Post by Hercules723 »

SpaceCorp wrote: 15 Oct 2023, 19:31
Hercules723 wrote: 10 Oct 2023, 22:58 Är du nojig SpaceCorp? Synd du tagit bort inlägget. Jag skulle precis svara! Jag köpte faktiskt flera böcker igår. Mestadels biografier, Benjamin Frankin, Andrew Carnegie , Paul Allen's Idea man och sedan om John D. Rockefeller. Vegburgare, ska testa det någon gång men jag är ganska slö när det gäller att laga mat, tyvärr

Jag har inte munläder som Nissegossen, därför svarar jag inte alltid direkt efter jag läst inläggen. :)
Ok den bok jag läser handlar om en fiktiv person, men är ganska spännande ändå. Men biografier kan nästan vara mer spännande än fiktion.
Kanske jag ska beställa den boken du läser med den sxhizofrena kvinnan och aktiemanipulatören. Jag har mera pengar än vanligt så nu har jag råd!
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Spara och slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Hercules723 wrote: 16 Oct 2023, 15:35 Kanske jag ska beställa den boken du läser med den sxhizofrena kvinnan och aktiemanipulatören. Jag har mera pengar än vanligt så nu har jag råd!
Jag har bara läst en berättelse det ska tydligen vara flera.
Har läst 1/3 av boken tydligen.
Den här nästa berättelsen är kanske inte lika intressant, fast jag har inte läst så mycket av den.
Den heter trust i alla fall av Hernan Diaz.

Jasså har du vunnit på poker? Grattis!
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Ok! Visst, det ska vara fyra berättelser om jag minns rätt. Jag gillar ju wall street och sånt, så jag ska beställa den boken. Nja, jag har fått ärva ganska mycket pengar. Så nu är jag rik som ett troll några år.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Spara och slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Oj beklagar sorgen.
Ja precis man ska spendera medans man kan. Vi har en kortare livslängd än andra.
Tyvärr vet jag inte vad jag kan köpa som skulle göra mitt liv roligare.
Kanske en bil, men har inte kört på typ tio år.
En resa kanske.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Krokus »

Hercules723 wrote: 16 Oct 2023, 18:30 Nja, jag har fått ärva ganska mycket pengar.
Beklagar sorgen och förlusten! ❤️
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Zoidar »

Han har inte sagt något om sorg. Kanske var någon avlägsen släkting. :think:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 16 Oct 2023, 20:58 Han har inte sagt något om sorg. Kanske var någon avlägsen släkting. :think:
Tack ska ni ha, Krokus och SpaceCorp. Nä, jag har bara velat ha det privat. Sist
när jag berättade om sorg, var inte björk så trevlig. Så jag kände att jag inte orkade skriva om det här,
men jag har haft bra stöd IRL.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote:
Tack ska ni ha, Krokus och SpaceCorp. Nä, jag har bara velat ha det privat. Sist
när jag berättade om sorg, var inte björk så trevlig. Så jag kände att jag inte orkade skriva om det här,
men jag har haft bra stöd IRL.
Trist att höra någon nära gått bort! Bra du har fått stöd.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply