Kolhydrats kollen.

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kolhydrats kollen.

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 02 Mar 2024, 21:58Typiskt! :|
ja... så velar som sagt lite fortfarande för jag fick bara 3 månader på mig att förbättra det med kosten och jag vill inte börja med mer mediciner...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kolhydrats kollen.

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 02 Mar 2024, 22:00
Zoidar wrote: 02 Mar 2024, 21:58Typiskt! :|
ja... så velar som sagt lite fortfarande för jag fick bara 3 månader på mig att förbättra det med kosten och jag vill inte börja med mer mediciner...
Du kan nog fördröja det lite till, speciellt om det går på rätt håll.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kolhydrats kollen.

Post by mrsearlgray »

jo om jag har tur kanske dom låter mig göra det :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kolhydrats kollen.

Post by mrsearlgray »

Imorgon ska jag handla inför veckan, men velar fortfarande. samtidigt hittade jag en studie som visade på att växtbaserade mejeriprodukter var bättre för kolesterolet, plus en lchf:are som sänkt sitt genom detta.
Hittade flera alternativ till grädde och yogurt som jag äter mycket av som inte var farligt kolhydrats mässigt så tror jag ska testa... Denna veckan blir det lax med broccoli, avokadosallad, en pasta för att unna mig, pumpasoppa och kanske avokadomacka om jag inte orkar göra något mer avancerat.
Ska också köpa massa nötter eftersom jag skulle äta mer av det.

edit: blir ingen pasta ska testa en sallad med falafel till istället tror jag.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kolhydrats kollen.

Post by mrsearlgray »

Har inte räknat kolhydrater alls det senaste, men går sakta ner i vikt ändå. dagens pasta med salladen gav mig 6,9 i blodsocker så jag tycker det är helt okej. Har varit så fruktansvärt hungrig under dagarna det senaste 2 månaderna, vet inte riktigt vad det beror på.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36916
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kolhydrats kollen.

Post by Geta »

Har undrat om du varit lika strikt senaste tiden, mrsearlgray. Kolhydrater ger mättnad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kolhydrats kollen.

Post by mrsearlgray »

Jo, sen saknar jag att experimentera igen. Men går mera åt att äta medelhavsmat men det har varit tufft de senaste av nån anledning. Vill mest sitta och äta glass 😔
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kolhydrats kollen.

Post by mrsearlgray »

Har skickat meddelande till min vårdcentral om att få mera hjälp med viktnedgången, börjar bli väldigt tufft nu. är hungrig nästan hela tiden igen och det är svårt att få kontroll på kosten då. är nästan som jag är när jag åt olanzapin, inte helt men nästan... måste ju få kontroll på kolesterolet också så ska se om dom har någon som kanske kan hjälpa. 😔
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Kolhydrats kollen.

Post by Leakim97 »

Satsa på minst 20-30 minuter motion per dag så ofta som möjligt, det är bra för kolesterolet
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10539
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kolhydrats kollen.

Post by mrsearlgray »

jo jag har börjat ta promenader nu på dagarna och börjat träna på gymmet igen. :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply