Injektion i arm vs. rumpa ?

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Kippis »

Har en undran, ni som får injektiosmedicinen i armen istället för sätesmuskeln, gör det ont när ni får medicinen och gör det ont efteråt när ni fått medicinen?

Själv så drar jag ned byxan och lägger mig lydigt på britsen med rumpan i vädret för att snällt få min injektion så man får fortsätta att må bra psykiskt.

Tycker att jag får bra upptag av medicinen i rumpan, har aldrig vågat prova när psyksköterskan frågat om jag vill ta injektionen i armen istället.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by 1Dave »

Fick Trevicta i armen, nu får jag Abilify i sätesmuskeln. Gjorde ungefär lika ont ibland i armen. Har märkt att sjuksköterskorna sätter lite olika högt, en del sätter sprutan i höften nästan istället.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 01 Jan 2024, 17:19 Fick Trevicta i armen, nu får jag Abilify i sätesmuskeln. Gjorde ungefär lika ont ibland i armen. Har märkt att sjuksköterskorna sätter lite olika högt, en del sätter sprutan i höften nästan istället.
Jag tycker det är otäckt. En gång började hela musklen rycka. Hon satte sprutan i höften, typ.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Geta »

En gång satte sköterskan sprutan i ischiasnerven på Nissegossen, påstår han.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Zoidar »

Numera sätter jag min egen spruta. Läkaren har inte sagt något om det. En tidigare läkare sa att hon rekommenderade jag gick till vården.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Fantasio »

Geta wrote: 01 Jan 2024, 18:11 En gång satte sköterskan sprutan i ischiasnerven på Nissegossen, påstår han.
Ja, jag vet. Usch! Det händer att jag säger till sjuksköterskan att inte sticka mig där.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Zoidar »

Måste vara en klåpare till sköterska för att sätta den i ischias. Den sitter liksom inte alls i närheten av där de ska sticka.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Koi »

Jag har haft i armen och nu i sätesmuskeln. Väljer sätesmuskeln alla gånger. Var helt handikappad i föera dagar när jag tog den i armen. Men har 2 olika. Abilify Maintena 400 och Haldol 120 som sänks sakta.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by memphis »

Jag tar sprutan abilify i armen. Det gör rätt ont både när vätskan ska in i muskeln, men även i ca tre dagar efteråt känns det som en kraftig träningsvärk. Kan inte ligga på den sidan som sprutan tagits i ca 3 dagar
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Santina »

Jag fick första sprutan i armen och det gjorde ont och fick ont i hjärttrakten och det höll i sig i över en vecka. Trodde jag fått en stroke eller nåt. Så hädanefter vill jag bara ha i sätesmuskeln.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Fantasio »

Jag tycker inte att det är genant att visa stjärten för sjuksköterskan. De ser så många varje dag.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Injektion i arm vs. rumpa ?

Post by Koi »

Fantasio wrote: 01 Jan 2024, 22:28 Jag tycker inte att det är genant att visa stjärten för sjuksköterskan. De ser så många varje dag.
Inte jag heller. De gör ju det där hela dagarna.
Post Reply