problem med datorn

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

partyjunkie

problem med datorn

Post by partyjunkie »

jag har ett problem med datorn.. youtube videos och instagram videos har inget ljud?? vad kan det vara för fel?.. spotify ljudet funkar utan problem. det är bara youtube och insta ljudet som inte funkar ? :!:
partyjunkie

Re: problem med datorn

Post by partyjunkie »

det är nog något fel på min browser.. jag testade nyss jag använder google chrome där funkar det inte.. testade edge och där funkar ljudet.. :geek:
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: problem med datorn

Post by Inwatto »

Ja, kanske har du kommit åt en mute-funktion i browsern. Jag har inte Goggle Chrome, så jag kan inte testa själv, men i Edge kan man klicka högtalarsymbolen i fliken man befinner sig på och tysta ljudet. Då kommer det ett litet kryss (x) efter högtalarsymbolen.
femfemman
Litiummedlem
Posts: 324
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: problem med datorn

Post by femfemman »

Inwatto wrote: 02 Jan 2024, 15:13 Ja, kanske har du kommit åt en mute-funktion i browsern. Jag har inte Goggle Chrome, så jag kan inte testa själv, men i Edge kan man klicka högtalarsymbolen i fliken man befinner sig på och tysta ljudet. Då kommer det ett litet kryss (x) efter högtalarsymbolen.
Jag håller med Inwatto. Spotify på datorn och mobilen är (oftast) en egen app, och går inte genom webbläsaren. Alltså är det mest troliga att du stängt av ljudet i webbläsaren Google Chrome.
partyjunkie

Re: problem med datorn

Post by partyjunkie »

hur sätter man på det igen då??? vanliga ljudet nere i högra hörnet står på max :?:
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: problem med datorn

Post by Inwatto »

Klicka på högtalarsymbolen i fliken där YouTube finns, så växlar du mellan lägena.

Du kan också klicka på högtalarsymbolen i videoklippet. Där kan man också stänga av ljudet/justera volymen.
partyjunkie

Re: problem med datorn

Post by partyjunkie »

volym kontrollen som man kan höja och sänka i youtube videorna står också på max
femfemman
Litiummedlem
Posts: 324
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: problem med datorn

Post by femfemman »

partyjunkie wrote: 03 Jan 2024, 17:44 volym kontrollen som man kan höja och sänka i youtube videorna står också på max
Uppe i högra hörnet så finns det antagligen en symbol som ser ut som en not när du spelar Youtube. Klicka på den och ställ in ljudet.

Högra hörnet av webbläsaren menar jag alltså.
partyjunkie

Re: problem med datorn

Post by partyjunkie »

det kommer upp en liten ruta men et står inget om ljud. det finns bara play pause, bakåt, framåt, casta och bild i bild läge
Post Reply