Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by Cosmos »

Jag läste den här nyheten för längesedan. Det finns över en miljon katter i Sverige och alla har inte parasiten. Det är många faktorer som spelar in om man utvecklar schizofreni. Kanske ingår det i ett av dem att man gillar katter, vem vet?
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by memphis »

Jag tycker katter är jobbiga. De jamar när man ska sova och det går inte att säga åt dem. De håller på och gnider sig mot benen, och man kan inte säga åt dem. De måste ha en äcklig toalettlåda inomhus. De klöser sönder möbler och man kan inte säga åt dem. Kort sagt, det går inte att kommunicera lika bra med en katt, som man gör med en hund. Vilket kan vara jobbigt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by Nissegossen »

Är också hundmänniska
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by Geta »

Det kan vara ganska påfrestande att ha katt. Det tyckte jag. Katten blev nästan 17 år.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
miominmio
Aluminiummedlem
Posts: 39
Joined: 19 Jul 2022, 16:43

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by miominmio »

Har alla här haft katt?
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3491
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by 1Dave »

Har 3 katter hemma nu. Växte upp med katter
miominmio
Aluminiummedlem
Posts: 39
Joined: 19 Jul 2022, 16:43

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by miominmio »

Kippis wrote: 04 Jan 2024, 20:39
femfemman wrote: 04 Jan 2024, 19:08 Hade katt när jag var barn. Kanske har parasiter i hjärnan nu då? Vem vet... :)
Har själv haft en del katter när jag var barn.

Fick göra en hjärnröntgen vid psykosutredning för många år sedan för att hitta avvikelser i hjärnan. Men dom hitta inget. Alltså ingen parasit i hjärnan.
Tror ni man isåfall skulle se parasiterna på hjärnröntgen? Har svårt att tro det…
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by björk »

Det finns en sak som kallas integritet vilket går hand i hand med förödmjukelse
med Sorbet glag humor, vilket i sej eskalerar Anti social personlighets störning.

Vilket lyster till ett hem att hitta anledningar att forcera fram ett beslut,

Det eller endast de som är motvilja då blir man attraktiv, vill man så hel hjärat
vänder dem rå nekar dem. Dom Tror att Dom vill va bättre än vi,


Jag har själv seriöst ett 3 tal g.g.er o blivit avvisad,

Lika förödmjukande var gång Kanske är det 4 Gånger Mósket!!!!
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8197
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by wasp »

1Dave wrote: 05 Jan 2024, 12:20 Har 3 katter hemma nu. Växte upp med katter
Samma här! Växte upp med katt i hemmet i 11 år. Nu har jag ingen katt sedan 2001 då min mammas katt, som jag övertog då hon gick bort dog hos veterinären.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23292
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by Zoidar »

Kan det inte enkelt förklaras med att personer som har en viss läggning dras i större utsträckning till att ha katt och personer med den läggningen har större risk att utveckla schizofreni? Det låter för mig rimligt iaf.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by Geta »

Katter är självständiga. Hundar är beroende.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Parasit i din katt kan göra dig schizofren.

Post by Nissegossen »

miominmio wrote: 05 Jan 2024, 12:18 Har alla här haft katt?
Nej, har aldrig haft katt, men kattägare vill att jag tar hand om post vattnar blommorna och tar hand om deras katt när de åker på semester, det slår aldrig fel, vete sjutton varför de vänder sig till mig? Tycker inte ens om katter, en katt som inte låter bli mig, blir jag likadan som katten mot katten själv och det gillar inte katten, då rivs den med följd att jag slår till den. Kalla mig inte djurplågare men katten får samma behandling som katten ger mig. Låt mig va, säger jag. Katter jag är kattvakt åt uppträder jag shysst mot, ger dem mat slänger ut exkrementerna och ger dem mat vattnar blommor och tar in post. En som befann sig i Ungern fick ett brev från banken, tog hans fasta telefon som han då fortfarande hade, ringde upp honom och sade att han fått et brevfrån banken, han sade öppna det. I låg en räkning jag sade hur mycket och ocr numret, han betalade från där han var. Han hade larm på dörren det var viktigt att öppna låsen i rätt ordning annars gick larmet.-
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply