Berätta om dina impulsköp

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Berätta om dina impulsköp

Post by Zoidar »

Idag beställde jag kinesiska örter på Ebay för 654kr. Minuten senare ångrade jag mig. Rent impulsköp. Dels var det en ört jag aldrig haft förr och fyra burkar?! Jämförde inte ens priser bara beställde. Som tur var gick det avbeställa. :geek:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Hercules723 »

Det är lätt att man impulsköper saker. Jag köpte en Kindle bok på Amazon, för några dagar sedan nu. Har inte ens öppnat den. Och sedan har fyra andra böcker i bokhyllan jag inte börjat läsa på ännu. :mrgreen:
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by 1Dave »

Beställde två böcker härom veckan. Vart lite impulsköp men får vänta länge på dem.

https://www.bokus.com/bok/9780285638532 ... o-you-are/

https://www.bokus.com/bok/9780857088468/meditations/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Geta »

När jag var psykotisk 2005 köpte jag en ny bil Clio Renault sport som jag sålde efter tre månader med förlust på 50 000 kr. Skulle ha den om det blev krig och fly i. Det är ju aktuellt idag.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1576
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by SpaceCorp »

Impulsköper aktier ibland som jämnt går dåligt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Zoidar »

Geta wrote: 10 Jan 2024, 10:08 När jag var psykotisk 2005 köpte jag en ny bil Clio Renault sport som jag sålde efter tre månader med förlust på 50 000 kr. Skulle ha den om det blev krig och fly i. Det är ju aktuellt idag.
Kanske dags då att impulsköpa en bil igen? :D
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Geta »

Nej, bevare mig väl. Har körkort men är en farlig bilist idag med ovana och mediciner i kroppen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by memphis »

Jag är en impulsköpare. Det I samband med att jag ofta shoppar runt som tidsfördriv är en dålig kombo.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Martina »

När jag endast hade Abilify fanns det inga gränser på vad jag kunde handla! Massa av allting. Det fanns ingen broms. Fick tillägg av Risperidon och blev försiktigare med pengarna. Undrar vad det beror på…
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Geta »

Jag är nästan överdrivet noga med pengarna nu.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Zoidar »

Geta wrote: 13 Jan 2024, 15:45 Jag är nästan överdrivet noga med pengarna nu.
Är det pga oron i omvärlden?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Geta »

Jag tror inte att man har någon säkerhet, när det gäller.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply