Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Måendet är inte riktigt på topp, för att uttrycka det milt. Ska strax ta mina kvällsmediciner och där ingår en Stesolid. Ofta oro, ibland ångest. Sånt är mitt liv.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag gör vad jag kan för att flytta fokus på måendet till något annat, i mitt fall skriva. Lyssnar på musik och röker och dricker. Jag vill ha lindring nu.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13183
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Hatar mig själv för stunden. Ja känner mig obehaglig till mods. Ibland är jag så jäkla värdelös bara.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Jag hade ångest igår för vi pratade om min sjukdomshistoria. Då gick jag och la mig.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13183
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Ångest är på riktigt. Ett symtom på sjukdom i hjärnan. Som insulinkänning vid diabetes. Som epilepsi som oxå är en hjärnsjukdom. Det är på allvar. Människor tar livet av sig av ångest. Jag skar upp en arm när ångesten härjade vilt, ohämmat och fritt i min hjärna. Jag är rädd för vad ångest kan få människor att göra. Och det lidande den är.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Usch, att du ska behöva må såhär. Jag har inga råd att komma med, bara lite virtuell tröst.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Amandara,

Jag tror att du skulle må bra av att gå i psykoterapi men du verkar
vara emot allt sånt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Förlamande ångest

Post by Nobel »

Ångest är hemskt
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Ångest är naturligt förekommande. Alla har ångest, det är ingen sjukdom, men man kan lindra med medicin om man har mycket ångest.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13183
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Geta wrote: 15 Aug 2021, 20:30 Amandara,

Jag tror att du skulle må bra av att gå i psykoterapi men du verkar
vara emot allt sånt.
Jag tycker att tanken psykoterapi är bra. Sedan är det mycket personkemi. Jag har en bra kontaktperson och läkare, de klickar med mig. De psykologer jag träffat har inte gjort det. En del verkar inte vilja göra sitt jobb utan vill bli av med patienten så fort som möjligt. Och hära tänker jag på KBT psykologen. En psykolog jag träffade var trevlig men det var ingen behandling utan en utredning av funktionsförmåga, typ kognitiva tester. Jag skulle vilja gå i dynamisk psykoanalys, har frågat efter det ett par gånger. Men jag har en psykologiöärobok som beskriver psykodynamisk psykoterapi med Freud mfl och då känner jag bara nej, absolut inte. Jag har varit inne på psykodynamisk terapi men nu har jag släppt det. Känner inte för någon fler dålig psykolog som jag inte klickar med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag har ont i magen/mellangärdet. Tror det är ångesten som manifesterar sig på det viset. Jag har ångest över att bli vräkt om hyresvärden får se hur stökigt jag har det.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Hur kan du ha stökigt, när du har boendestöd, Fntasio?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply