Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Förlamande ångest

Post by wasp »

Geta wrote: 07 Sep 2021, 13:39 Varför utsätter du dig, wasp?
Vill testa var jag står idag. Gör inte om det igen, för nu vet jag!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Jag kan inte lyssna på Rammstein för det var vad jag lyssnade på dygnet runt i min förra stora psykos. Jag kan inte tyska men texten är infärgsd av mina dåvarande psykotiska föreställningar. Musiken är psykosångest för mig. Blir bara påmind om hur sjukt dåligt jag mådde då.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Förlamande ångest

Post by zoegas »

wasp wrote: 07 Sep 2021, 13:42
Geta wrote: 07 Sep 2021, 13:39 Varför utsätter du dig, wasp?
Vill testa var jag står idag. Gör inte om det igen, för nu vet jag!
Gå dit där igen. Det är sättet att hantera trauma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag har inte haft någon som helst ångest de senaste dagarna. Jag är så tacksam. Tar inte ens min Stesolid, jag behöver den inte längre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ångesten börjar komma tillbaka. Jag har haft det bra annars, den senaste tiden. Ska gå ut i köket och leta efter Stesolid i apodosen. Jag misstänker att den försvunnit tillsammans med lejonparten av mitt Clozapine.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 13 Sep 2021, 22:09 Ångesten börjar komma tillbaka. Jag har haft det bra annars, den senaste tiden. Ska gå ut i köket och leta efter Stesolid i apodosen. Jag misstänker att den försvunnit tillsammans med lejonparten av mitt Clozapine.
Man kan ha lite ångest, våga se hur det går att inte ta stesolid!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Förlamande ångest

Post by Cosmos »

amandara wrote: 16 Aug 2021, 11:32
Geta wrote: 15 Aug 2021, 20:30 Amandara,

Jag tror att du skulle må bra av att gå i psykoterapi men du verkar
vara emot allt sånt.
Jag tycker att tanken psykoterapi är bra. Sedan är det mycket personkemi. Jag har en bra kontaktperson och läkare, de klickar med mig. De psykologer jag träffat har inte gjort det. En del verkar inte vilja göra sitt jobb utan vill bli av med patienten så fort som möjligt. Och hära tänker jag på KBT psykologen. En psykolog jag träffade var trevlig men det var ingen behandling utan en utredning av funktionsförmåga, typ kognitiva tester. Jag skulle vilja gå i dynamisk psykoanalys, har frågat efter det ett par gånger. Men jag har en psykologiöärobok som beskriver psykodynamisk psykoterapi med Freud mfl och då känner jag bara nej, absolut inte. Jag har varit inne på psykodynamisk terapi men nu har jag släppt det. Känner inte för någon fler dålig psykolog som jag inte klickar med.
Tråkigt att du har så negativa erfarenheter. Du verkar vara som klippt och skuren för psykodynamisk psykoterapi med tanke på din lätthet att beskriva dina tankar och känslor, ditt resonemang och eftertänksamhet. Prova en gång till, saker och ting blir sällan sämre av att man plockar upp och tittar på dem.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Cheeses Cosmos- jag rodnar! Tack.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Nu mår jag bra igen. Det var ett tag sedan jag hade ångest och då var det inte alltför jobbigt. jag tackar Gud att jag mår bättre. Ändlösa promenader behöver jag inte ta till längre, har inte varit ute och irrat på flera månader. Jag är tacksam.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag är fortsatt ångestfri. Det känns lyxigt, men större delen av tiden tänker jag inte på det. Jag lever mitt liv, livet har sin gilla gång. Tur det, för jag har inga Stesolid längre, men hoppas få tillbaka dem. Akutenheten har jag inte ringt på flera månader.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Förlamande ångest

Post by Nobel »

Fantasio wrote: 21 Sep 2021, 19:07 Jag är fortsatt ångestfri. Det känns lyxigt, men större delen av tiden tänker jag inte på det. Jag lever mitt liv, livet har sin gilla gång. Tur det, för jag har inga Stesolid längre, men hoppas få tillbaka dem. Akutenheten har jag inte ringt på flera månader.
Vad bra, Fantasio! Glad för din skull. Betyder det att din nuvarande medicinering fungerar väl, eller är det något annat i livssituationen som förändrats?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Tack ska du ha! My life's in shambles med bland annat obotligt cancersjuk mamma, men jag mår oförskämt bra. Jag har börjat ta mina mediciner som jag ska och det inverkar väl, antar jag. Jag har inte varit ute och vandrat på länge, den lilla ångest jag ibland har känt går att få bukt med.
Post Reply