Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag är fortsatt ångestfri och det tackar jag Gud för. Ångest är det värsta symptomet tycker jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Har vissa känningar av oro, men inte så att jag behöver störta ut. Det är så jobbigt och efter en stunds vandrande går jag hem igen, då jag mår bättre. Då kommer det dåliga måendet igen och jag måste åter gå ut. Det var ett bra tag sedan sist jag gick av mig ångest. Lite oro kan jag ta, men helst inte ångest. Jag vet, jag sitter och känner efter och då kommer ofta ångesten som ett brev på posten.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18583
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Jag fick panikångest igår en stund efter att jag föll av hästen. Men oj, vad jag skämdes. Dessutom var jag orolig för att jag skrämde upp hästen när jag knappt kunde andas. Hästen verkade inte bry sig om det.

Idag mår jag bättre, men ska ringa psykiatrin och säga ifrån angående sänkningen på Sertralin. Så som jag har mått de senaste dagarna vill jag inte må. Ångest för minsta lilla (inte enbart att jag föll av hästen, utan annat också), orkar jag inte med. Ångest tar energi så det skriker om det!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 10 Oct 2021, 15:22 Jag fick panikångest igår en stund efter att jag föll av hästen. Men oj, vad jag skämdes. Dessutom var jag orolig för att jag skrämde upp hästen när jag knappt kunde andas. Hästen verkade inte bry sig om det.

Idag mår jag bättre, men ska ringa psykiatrin och säga ifrån angående sänkningen på Sertralin. Så som jag har mått de senaste dagarna vill jag inte må. Ångest för minsta lilla (inte enbart att jag föll av hästen, utan annat också), orkar jag inte med. Ångest tar energi så det skriker om det!
Krokus, har du Sertralin mot ångest?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18583
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Nja, för mig är Sertralin både mot ångest och depressioner.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ångesten ligger där under ytan och lurar. Dock ska jag vara glad då jag inte haft ångest på ett bra tag. Jag vill inte ringa akutenheten och beklaga mig, de kan inget göra. Än så länge kan jag sitta ned, men blir det värre måste jag ut och vandra. Jag ses säkert som kvarterets stora kuf.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ångest har jag, men den är under kontroll. Funderar på att ta en Stesolid om ett tag. Hur sjutton gör man för att "gå rakt igenom" ångesten?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Bara stå ut tills ångesten klingar av.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

"vad har du ångest för"... Inte varför har du ångest.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

För mig verkar ångesten bara dyka på mig. Ångesten har inga uppenbara orsaker, förutom när jag tänker på mina föräldrar.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 17 Oct 2021, 14:43 För mig verkar ångesten bara dyka på mig. Ångesten har inga uppenbara orsaker, förutom när jag tänker på mina föräldrar.
"ingen orsak".. Det är kod för dåligt medvetande om ångesten.. Att inte kunna känna inåt betyder att man aldrig får reda på vad ångesten innebär!
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Tyvärr läste jag om självkännedom här om dagen och det bästa man kan göra för att lära känna sig själv är att inte fråga varför man gör något utan vad du gör.. Det förstår inte riktigt jag.. Många rekommenderar att man ska "studera" sina känslor men det ska va fel. Det som händer då är att det känns bra i stunden men att man fastnar på sikt.. Därför är det bästa att gå vidare...

Man ska helt enkelt strunta i känslor..
Post Reply