Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Jag tror att man utsöndrar kortisol vid stress. Det är ett hormon.
Det sätter sig på magen. Man får en riktig kalaskula.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Geta wrote: 21 Aug 2022, 20:16 Jag tror att man utsöndrar kortisol vid stress. Det är ett hormon.
Det sätter sig på magen. Man får en riktig kalaskula.
Bra, jag lägger till ordet kortisol. Tack, Geta.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Som vanligt börjar jag så här dags må lite sämre. Än är det inte så farligt, men funderar på att ta en Stesolid eller två. Bättre att mota Olle i grind än att medicinera sig till lugn när ångesten slagit till med full kraft.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

När jag var på kompisens boende igår tvingades jag vara uppe och vanka, röra på mig i hans rum. Det hjälpte, oron avtog snart. Men jag gjorde väl inget vidare intryck på honom. Känner av växande oro i dag också. Alltid sämre om kvällen, jag fattar det inte. Blir att smälla i sig lite extra Stesolid ikväll, så här kan jag inte ha det. Jag försämras om kvällarna.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Du har kanske en släng av ADHD?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ja, jag och syrran tror det. Vad baserar du ditt påstående på, om jag får fråga?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Har haft viss ångest idag. Det har vänt, jag drabbas under dagtid numera. Är uppe och rör på mig hela tiden och springer ut för att röka på mötesplatsen. Men nu hemma har jag i alla fall kunnat ligga på sängen och sitta still framför datorn. Man får vara glad över det lilla.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Just nu fixar jag att sitta still och surfa på nätet. Just nu. Har varit uppe och vankat av och an och nu har jag kommit något sånär till ro. Fy fasen för ångest! Den håller en i ett stadigt grepp. Tog en Stesolid från mitt lager och nu känns det som sagt bättre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ny dag, förnyad ångest. Usch, vad trött jag blir på allt. Men kan i alla fall sitta ned, om än med besvär.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Det verkar som att "ångestpuckeln" passeras under sen kväll. Just nu mår jag rätt bra. Har ännu inte tagit min kvällsmedicin, men ska så snart göra. Har ju en Stesolid i den påsen, men den plockar jag bort. Det enda jag oroar mig för är min hälsa, men jag har förlikat mig med faktumet att jag snart är död. Vill göra det bästa av den återstående tiden.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Förlamande ångest

Post by zoegas »

Men? Om du fått det ordinerat så ät den som du ska. Så blir ångesten lättare. Gå omkring och vara fackad i skallen och vara stressad är värre än att vara beroende av piller.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Mmm, du har nog rätt. Ska ta en Stesolid idag i alla fall, till natten.
Post Reply