Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Prisad vare Gud! Jag har ingen nämnvärd ångest haft idag. Det känns lyxigt. Har bara varit hemma idag, det kanske är aktiviteter som gör att jag får ångest. Vad vet jag?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Frågan är hur mycket Stesolid jag törs ta idag. Har fått i mig tio milligram. Jag måste ha mer för att kunna bli kvitt ångesten.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Förlamande ångest

Post by zoegas »

Du ska kanske prova träning? Visst brukar du vara på promenad när det kryper på? Löpning eller nån sport, simning. Jag vet inte vad du har för möjligheter där du bor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Idag har jag varit ångestfri. Vilken lyx att kunna sitta still och se på TV, vilket jag gjort, eller som nu då, sitta framför datorn. Denna dag har varit förträfflig. Jag kan jaga upp mig över struntsaker, men inte idag och tror inte igår heller.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag har viss oro i kroppen. Inte så farligt, men tillräckligt för att jag ska sitta och skaka med ena benet. Reser på mig då och då och travar runt lite.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Nu är det natt och inga måsten. Det gör att jag kan slappna av och inte oroa mig över en massa grejor. Finner det mysigt att sitta i skenet från datorskärmen. Har ingen som helst ångest och det är stort.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Förlamande ångest

Post by Cosmos »

Jag har haft en djävulusisk ångest nu under julen. Det känns som hela innandömet sprängs i luften. Sedan gammalt vet jag att att fysisk aktivitet är det enda som får den att mattas av. Men bara för en stund. Tyvärr är jag nu ganska rörelsehindrad och får inte upp hastigheten ordentligt för att det ska funka. Istället vräker jag i mig Sobril som knappt kan dämpa någonting. Möjligtvis blir jag trött vilket gör att jag åtminstone kan somna en liten stund. När jag vaknar sätter det igång igen. Ångest i sin värsta form är inget man kan "gå rakt igenom". Har man ingen riktig ångest utan kan resonera med den är man lyckligt lottad. Tror inte heller att man har upplevt riktig skitångest när man förringar symptomen på detta vis.

Håller med Fantasio. Ångest är det värsta symptomet av dem alla. Skulle jag inte ha haft den skulle inte resten av symtomen blivit så svåra.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Förlamande ångest

Post by zoegas »

Det lät inte bra Cosmos. Träningscykel?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 26 Dec 2022, 18:26 Ångest i sin värsta form är inget man kan "gå rakt igenom". Har man ingen riktig ångest utan kan resonera med den är man lyckligt lottad. Tror inte heller att man har upplevt riktig skitångest när man förringar symptomen på detta vis.
Håller med.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Förlamande ångest

Post by Mosbrickan »

Krokus wrote: 28 Dec 2022, 10:19
Cosmos wrote: 26 Dec 2022, 18:26 Ångest i sin värsta form är inget man kan "gå rakt igenom". Har man ingen riktig ångest utan kan resonera med den är man lyckligt lottad. Tror inte heller att man har upplevt riktig skitångest när man förringar symptomen på detta vis.
Håller med.
Bra formulerat Cosmos. Har ofta svårt att formulera mig själv, därför suger jag på diskussioner. Kan aldrig sätta ordentliga ord på känslor och tankar. Det är du riktigt bra på ju.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Jag har stark ångest ibland som jag inte vet vad jag ska göra åt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag har ångest just nu, men inte på panikångestnivå. Det var lustigt hur lite jag visste om ångest innan jag själv drabbades. Det jag trodde var oro var ångest och det jag trodde var ångest var panikångest. Nåja, där är jag inte idag på långa vägar. Min ångest kan hindra mig från att göra saker jag vill göra, typ skippa att handla mat.
Post Reply