Beroenden

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Beroenden

Post by Zoidar »

Jag försöker sluta med cola. Idag har jag bara druckit kaffe och vatten smaksatt med te.

Är dock väldigt sugen på att börja med nikotintabletter igen. Go känsla, in med en nikotintablett och kaffe på det. Men finns klokare saker att lägga pengar på.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Beroenden

Post by Koi »

Nikotin är ett gissel. Det tar lång tid att komma över det. 3 första veckorna är värst. Oavsett beroende är det jobbig att sluta. Därför spelsr jag inte datorspel. Blir helt uppslukad och ska klara spelet. Kan sitta dygnet runt.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Beroenden

Post by Koi »

Har mest spelat MMORPG. Det blir ett beroende. En flykt från livet och man lever i en alternativ värld.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Beroenden

Post by Inwatto »

Har spelat sporadiskt på Keno i flera år, men i år har jag som nyårslöfte att sluta. Det är svårare än jag trodde det skulle vara. Det blir liksom en sorg. Har ju inte kommit på något att ersätta det med. Så, lite (spel)beroende är jag.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Beroenden

Post by Richard »

Jag är beroende av cigaretter o Iktorivil (klonazepam). I viss mån mina andra mediciner också, men de ger inte så svåra utsättningssymptom som bensodiazepiner.

Ska däremot sluta med godis nu!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Beroenden

Post by 1Dave »

Jag var beroende av spelet World of Warcraft i några år. Som tur var så förstörde de speket så la ner.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36655
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Beroenden

Post by memphis »

Är bara beroende av nikotin nu för tiden. Och så medicinerna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply