Det är så fantastiskt, men...

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Det är så fantastiskt, men...

Post by Zoidar »

Jo, jag kan tycka något är fantastiskt men får inte den där euforiska glädjen. Är det medicinen som dämpar känslan?

Image
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Krokus »

Möjligt. Eller ålder? Exempelvis som femåring har man inte hunnit vara med om mycket, och det är väl delvis därför som femåringar blir imponerade av annat än vuxna.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Nobel »

Min systerson blir alldeles till sig av att tända och släcka lampor. Det är något av det fräckaste som finns
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36692
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Geta »

Min systerdotters son 2,5 år gillar kyrkklockor. På söndagarna besöker de
olika kyrkor bara för att få höra på klockklangen. Lillebror får ha hörselkåpor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by memphis »

Jag har också svårt att känna lycka, glädje, eufori. Visst kan jag känna mig lite glad ibland med betoning på lite. Det är synd att det är så. Jag undrar också om det är medicinen quetiapin som gör det. Jag tror det. Den är ju dämpande.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36692
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Geta »

Jag är antagligen äldst här men jag kan känna eufori.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Nobel »

Olanzapin gjorde så att mitt känsloliv blev minimalt. Det blev mycket bättre med byte till Aripiprazol. Tror att mediciner kan spela roll för känslolivet. Skulle inte förvåna mig om Quetiapin också är avtrubbande.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 25 Oct 2021, 18:56 Olanzapin gjorde så att mitt känsloliv blev minimalt. Det blev mycket bättre med byte till Aripiprazol. Tror att mediciner kan spela roll för känslolivet. Skulle inte förvåna mig om Quetiapin också är avtrubbande.
Jag blev sentimental på Abilify. Grät för minsta lilla. Kunde inte se en film utan att gråta.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36692
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Geta »

Det är väl skönt att gråta? Abilify ska öppna upp känslorna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Zoidar »

.
Last edited by Zoidar on 14 Feb 2022, 23:38, edited 1 time in total.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by memphis »

Jag har god lust att sluta äta quetiapine för att se om jag vaknar till känslomässigt. Men jag får såna hemska utsättningsbesvär. Dessutom blev ju injektionen abilify försenad så jag har nog dåligt skydd från den just nu.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Det är så fantastiskt, men...

Post by Krokus »

Memphis,

Den senaste psykiater som jag träffade, föreslog faktiskt Quetiapin som ångestdämpande.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply