Injektion i hemmet

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Injektion i hemmet

Post by Fantasio »

Vad krävs för att man ska få sin injektion antipsykotikum i ens eget hem? En släkting till mig i Stockholm fick Haldol-injektioner hemma i sin lägenhet och hon var inte handikappad så vitt jag vet. Antar att det är olika beroende på vilken region man tillhör. Jag sa till sjuksköterskan som sprutade mig idag att jag inte kunde komma för min injektion något mer. Jag har full förståelse om det inte finns resurser till hembesök, men vill så klart ha det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Injektion i hemmet

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Feb 2024, 21:47 Vad krävs för att man ska få sin injektion antipsykotikum i ens eget hem? En släkting till mig i Stockholm fick Haldol-injektioner hemma i sin lägenhet och hon var inte handikappad så vitt jag vet. Antar att det är olika beroende på vilken region man tillhör. Jag sa till sjuksköterskan som sprutade mig idag att jag inte kunde komma för min injektion något mer. Jag har full förståelse om det inte finns resurser till hembesök, men vill så klart ha det.
Pga din rygg?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Injektion i hemmet

Post by Fantasio »

Ja, på grund av ryggen. Men också eftersom jag är lat.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36914
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Injektion i hemmet

Post by Geta »

Fantasio,

Ju mindre du rör på dig, ju sämre blir ryggen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Injektion i hemmet

Post by Fantasio »

Jo, jag vet. Men det är så otäckt att inte vara nära hemmet när ryggen börjar krångla.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Injektion i hemmet

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 16 Feb 2024, 20:33 Jo, jag vet. Men det är så otäckt att inte vara nära hemmet när ryggen börjar krångla.
Köp ett bälte! Eller ska jag köpa ett och skicka till dig??? Blir likt tomtens styrkebälte!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Injektion i hemmet

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 16 Feb 2024, 20:38
Fantasio wrote: 16 Feb 2024, 20:33 Jo, jag vet. Men det är så otäckt att inte vara nära hemmet när ryggen börjar krångla.
Köp ett bälte! Eller ska jag köpa ett och skicka till dig??? Blir likt tomtens styrkebälte!
Tack, Zoidar, men det behövs inte. Jag får väl börja med mina övningar två gånger om dagen.

Det vore intressant att veta hur Nissegossen får hem personal för sin spruta.
Post Reply