Ingen människa är en ö

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ingen människa är en ö

Post by Fantasio »

Jag vill känna mig behövd, vill kunna göra skillnad här i livet. Men jag orkar inte ens med en simpel sysselsättning. Jag fluktar på livet, jag deltar inte i det fullt ut.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ingen människa är en ö

Post by Fantasio »

Jag vill inte bli en del av samhället när jag tänker efter. Eller jo, det vill jag, men inte till vilket pris som helst. Jag behöver mycket fritid, tid att ligga på sängen. Men visst saknar jag tiden med förvärvsarbete.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21965
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ingen människa är en ö

Post by MsTibbs »

Jag behöver mitt jobb, Attention och kyrkan. Annars hade jag vänt på dygnet och blivit deprimerad.
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ingen människa är en ö

Post by Nissegossen »

Är numera glad åt att slippa arbeta, men lite synd att man inte är med i något sammanhang, men jobbet jag hade när jag insjuknade var ett ensamarbete mina kollegor gick de flesta på ett treskiftsarbete och på natten var man ensam med nattvakten. Men hade kolleger som gick dagtid och stod vid någon av de mindre pannorna och kokade vört, men jobbet man hade var ett ensamarbete
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36999
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ingen människa är en ö

Post by Geta »

Om jag hade ett jobb skulle jag bli deprimerad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Ingen människa är en ö

Post by Richard »

MsTibbs wrote: 28 Feb 2024, 22:59 Jag behöver mitt jobb, Attention och kyrkan. Annars hade jag vänt på dygnet och blivit deprimerad.
Det är viktigt. Jag mår så mycket bättre när jag sover ca 21:00-05:00 än när jag sov ca 02:30-10:30. Säkert påverkar det att jag inte dricker öl längre också.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21965
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ingen människa är en ö

Post by MsTibbs »

Richard wrote: 29 Feb 2024, 13:44
MsTibbs wrote: 28 Feb 2024, 22:59 Jag behöver mitt jobb, Attention och kyrkan. Annars hade jag vänt på dygnet och blivit deprimerad.
Det är viktigt. Jag mår så mycket bättre när jag sover ca 21:00-05:00 än när jag sov ca 02:30-10:30. Säkert påverkar det att jag inte dricker öl längre också.
Låter klokt. Jag somnar ca 22:30 och går upp sju?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Ingen människa är en ö

Post by Richard »

MsTibbs wrote: 29 Feb 2024, 14:05
Richard wrote: 29 Feb 2024, 13:44
MsTibbs wrote: 28 Feb 2024, 22:59 Jag behöver mitt jobb, Attention och kyrkan. Annars hade jag vänt på dygnet och blivit deprimerad.
Det är viktigt. Jag mår så mycket bättre när jag sover ca 21:00-05:00 än när jag sov ca 02:30-10:30. Säkert påverkar det att jag inte dricker öl längre också.
Låter klokt. Jag somnar ca 22:30 och går upp sju?
Ja, det är helt ok, bara man inte är uppe på natten o sover halva dagen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36999
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ingen människa är en ö

Post by Geta »

Jag vänder inte på dygnet trots att jag är ålderspensionär och har semester året runt. Jag behöver inte så mycket sömn helt enkelt. Blir sällan riktigt trött.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18611
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ingen människa är en ö

Post by Krokus »

Geta,

Men visst är det så att äldre inte behöver lika mycket sömn längre. Om man jämför med barn som sover mycket. De växer så det knakar och behöver då sin återhämtning (och sömn).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36999
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ingen människa är en ö

Post by Geta »

Äldre personer behöver varken mycket sömn eller mat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36733
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ingen människa är en ö

Post by memphis »

Jag lever ett ganska isolerat liv och trivs bra med det. Det behov jag har av andra människor får jag tillfredsställt med min familj. Och så är hunden en bästa kompis.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply