Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Geta »

Jag måste tänka på nästan allt jag gör. Det går inte automatiskt. Att tvätta mig och borsta tänderna måste jag tänka på. Men att skriva på datorn innebär inte så mycket tankekraft. Det är roligare,
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Fantasio »

Jag kan gå till kylskåpet för att hämta en dosa snus. När jag väl är i köket har jag ibland glömt vad det var jag skulle göra där. Något sådant?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Geta »

Jag glömmer efteråt när jag gjort något.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Koi »

Mitt minne är paj. Gör som du Fantasio. På väg till det jag ska göra räcker det med att gå in i ett annat rum så är tanken borta. Kommer inte heller ihåg vad jag precis sagt eller vad andra sagt till mig. Tack ECT.

Skriva är mycket lättare. Då kan jag läsa det om och om igen innan jag skickar det.

Min läkare var inte glad när jag inte kunde komma ihåg vad jag och psykologen pratat om.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Koi »

Geta wrote: 23 Feb 2024, 20:14 Jag måste tänka på nästan allt jag gör. Det går inte automatiskt. Att tvätta mig och borsta tänderna måste jag tänka på. Men att skriva på datorn innebär inte så mycket tankekraft. Det är roligare,
Jag tänker på allt jag gör. Jag måste, nu är det lite lättare när skyddsängeln är hos mig. Men när den onda är här så tänker jag 3 och han säger 4. Då blir jag förvirrad och måste tänka högt flera gånger så det blir rätt
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by mrsearlgray »

jag måste också tänka på allt jag behöver göra, de mesta kommer inte av ren vana eller rutin. tänker jag mig inte för missar jag både frukost, borsta tänderna och borsta håret osv... det är tydligen vanligt bland personer med psykisk ohälsa att ha svårt att få in vanor och rutiner som sker utan att man just tänker på det. det läste jag i nån artikel om jag minns rätt...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Geta »

Normala människor ska inte behöva tänka på vad de gör.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23231
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Zoidar »

Vet inte. Nog lite hur man är som person också. Är man introvert tänker man nog mer. Vet inte om något går av sig själv för mig. Skulle isf vara sätta på kaffebryggaren.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Hercules723 »

Det som går med automatik är att ställa cykeln i förrådet och låsa dörrar efter mig.
Och även surfa Internet förstås. Mycket annat är en kamp.

Friskt folk går på dass, ser en fläck på handfatet och börjar skrubba, sedan vips har de städat hela toan! :)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Geta »

Precis! Med min dåliga syn ser jag inte fläckar på handfatet men min syster ser det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by Hercules723 »

Blir du inte deprimerad med alla krämpor? :)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tänker ni på vad ni gör i vardagen?

Post by zoegas »

Jag gillar inte att leva efter nåt schema. Saker faller isär runtom. Men hellre det.
Post Reply