Jobba

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Jobba

Post by Koi »

Vilka steg ska man ta för att komma tillbaka till jobbet? Arbetsträningen har gått åt helvete flera gånger. Men nästa gång kanske. Hur gör man? Vilka är stegen?

Helst utan att stressen gör mig kokko.

Nån som har rips på lugna arbetsträningsplatser?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jobba

Post by Krokus »

Svåra frågor. Har du någon utbildning i bagaget?

Utöka antalet dagar och timmar på arbetsträningen låååångsamt. Om inte Fk tillåter detta kanske det är dags att ansöka om sjukersättning, i alla fall på deltid?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Jobba

Post by Koi »

Krokus wrote: 25 Feb 2024, 09:27 Svåra frågor. Har du någon utbildning i bagaget?

Utöka antalet dagar och timmar på arbetsträningen låååångsamt. Om inte Fk tillåter detta kanske det är dags att ansöka om sjukersättning, i alla fall på deltid?
Fk avbröt min arbetsträning i augusti. Klarade inte öka i tiden i den takt som AF krävde. Blev inlagd pga självmordsplaner i samma veva.

Jag saknar utbildning. Söp som fan just tiden då jag pluggade, eller inte pluggade. Satt bara på packad på föreläsningarna. Söp pga rösten som följde efter mig var jag än var. Den var inte elak men ville ha bort den. Det var min skyddsängel visade det sig lite senare.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jobba

Post by Geta »

När man väl är van vid att ha ledigt är det svårt att börja jobba. Man får ångestpåslag av det minsta. Sjukersättning är nog lösningen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply