Polisen har skadat mig för livet!

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️
Posts: 41641
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Geta »

Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.

Karin Boye
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 9370
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Richard »

En ful grej som polisen gjorde mot min väninna o hennes man...

De grep hennes man för "sexköp", de trodde alltså att hans fru o min väninna var prostituerad! Han fick ju förklara på bästa sätt att dom är gifta, o tänk förödmjukelsen att bli sedd som en prostituerad!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 27932
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Zoidar »

Min bror blev stoppad av polisen. De anklagade honom för att ha stulit bilen. Sen visade det sig de fått fel uppgifter. Då sa de bara: "Oj, ha en bra dag!" En ursäkt hade väl varit på plats?
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
femfemman
Tantalmedlem
Posts: 801
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by femfemman »

En kompis blev stoppad av polisen när han var ute och körde bil. Då sa polisen rakt ut: "Vi stoppade dig för du ser skum ut!" :D
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 9370
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Richard »

femfemman wrote: 01 Sep 2024, 21:48 En kompis blev stoppad av polisen när han var ute och körde bil. Då sa polisen rakt ut: "Vi stoppade dig för du ser skum ut!" :D
Jo, ser man skum ut, så kan de stoppa en i bilen, men de får inte söka igenom den hursomhelst om de inte har starka misstankar (förutom i de nya säkerhetszonerna).

Eller som jag reagerade en gång. Jag o en polare hade rökt lite sånt här syntetiskt "spice" (en då halv-laglig drog som påminner om cannabis), o när vi gick ut för att gå o möta en väninna, så kom en polisbil körande på gatan o jag blev jättenojig o sa till min kompis; -Spring in här till höger direkt, o vi började springa! Men det såg ju polisen, det var ju skumt beteende, o stannade o efter en kort jakt hann de ifatt oss, visiterade oss o jag erkände direkt varför jag sprungit o vad jag hade rökt för att jag blev nojig.

Då var dom schyssta o sa till mig; -Gå hem igen, så blir det inte en rad om detta. Men vi vill inte se dig på stan mer ikväll! Men hade jag t.ex. haft en kniv eller nåt annat vapen på mig, som jag brukade ha förr, när jag var nojig hela tiden för att bli överfallen, så hade jag såklart åkt dit!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Fantasio »

Jag cyklade utan lyse en tidig morgon. Såg ett par framlyktor bakom mig och jag trampade på för att inte bli påkörd. Svängde upp på en gågata och bilen följde efter. "Nu har jag ett rattfyllo efter mig" tänkte jag. Blev prejad och avkrävd legitimation. "Du får inte cykla sådär fort, då tror vi att du försöker smita. Och nästa gång, ha lysen på cykeln".

En tidig sommarnatt förra året var jag ute och vandrade, som vanligt med min ryggsäck. Blev stannad av en polisvan och fick frågan om jag rökte något. "Det blir en hel del" svarade jag. Men de menade hasch. Sedan frågade en av snutarna vad jag hade i ryggsäcken, då den som han sa såg tung ut. "Inget" svarade jag och fick gå vidare på min promenad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 9370
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Richard »

Undras om dom har tid att orka bry sig om ett cykellyse numera?

När vi var på Malmöfestivalen hela natten som 14-åringar, 1994, hittade vi en övergiven kundvagn som vi körde några tjejer vi träffat i. Plötsligt kom 5 polisbilar o omringade oss o sa att det minsann är stöld att köra runt i en kundvagn, trots att den redan stod längs vägen. Det kunde ju visserligen inte polisen veta, o det är säkert stöld ändå, då den tillhör nån butik. Men bara vi ställde den åt sidan, så kunde vi gå där ifrån sen...

Nu kan man knappt ens vistas i Malmö efter det blivit mörkt, utan att bli utsatt för brott...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Fantasio »

Det låter som ett harmlöst spex, Richard. Ja, nu törs knappt jag vara ute efter mörkrets inbrott.
User avatar
zoegas
Palladiummedlem
Posts: 14651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by zoegas »

Polisers attityd förändras också. Gillar inte hur det ser ut i framtiden.
Post Reply