Trilafon

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Trilafon

Post by Cosmos »

Nu har jag tagit min första dos Peratsin. Jag var rädd för krypningar men det verkar klara sig. Jag har ju tidigare haft Trilafon som jag då tog till kvällen. Det ska jag även göra nu men jag ville bara testa hur det är denna gång med krypningarna. Känner mig nu väldigt trött så det är väl smart att ta den på kvällen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Trilafon

Post by Krokus »

Jag håller tummarna för att du mår bättre snart! Det kanske dröjer en månad eller så. Men sen! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Trilafon

Post by Fantasio »

Hoppas du får må bra på Trilafon, Cosmos.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Trilafon

Post by Cosmos »

Jo, hittills har det gått bra. Känns väl inte riktigt som de "gått på" än. Men det lär väl komma. Har ju haft vanföreställningar länge trots Olanzapinet. Just nu har jag 5 mg Olanzapin och 8 mg Trilafon så det är låg dosering men läkaren tyckte vi skulle börja försiktigt tills jag har vant mig. Han är mycket förstående. Väldigt nöjd med honom.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Trilafon

Post by Fantasio »

Bra där, Cosmos. Jag brukar få tio milligram Olanzapin när jag är inlagd.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Trilafon

Post by wasp »

Cosmos wrote: 04 Jul 2021, 16:51 Jo, hittills har det gått bra. Känns väl inte riktigt som de "gått på" än. Men det lär väl komma. Har ju haft vanföreställningar länge trots Olanzapinet. Just nu har jag 5 mg Olanzapin och 8 mg Trilafon så det är låg dosering men läkaren tyckte vi skulle börja försiktigt tills jag har vant mig. Han är mycket förstående. Väldigt nöjd med honom.
Du sover nog gott i alla fall.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Trilafon

Post by Cosmos »

Jag har nu haft Trilafon/Peratsin i en . Och mirakulöst nog har mina ekande röföster i huvudet försvunnit! Vanföreställningarna biter de lite sämre emot men de är ju svårare att komma åt. Men bara det att jag vet att det är fråga om vanföreställningar är ju ett bevis för att medicinen fungerar.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Trilafon

Post by Hercules723 »

Vad bra att det ljusnar för dig Cosmos. Jag funderar på Trilafon för jag vill gå ner i vikt.. jag moffar alldeles för ofta med risperdal.
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Trilafon

Post by Martina »

Går man ner i vikt om man byter risperidon mot trilafon?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Trilafon

Post by amandara »

Tycker det är individuellt hur man svarar på olika mediciner. Jag har tex aldrig gått upp i vikt på olanzapin vilket de flesta gör.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Trilafon

Post by Krokus »

Skulle gissa på att Trilafon generellt sett är snällare mot vikten än Risperdal. Har själv haft Risperdal men inte Trilafon.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Trilafon

Post by Hercules723 »

Män som tar eller tagit Trilafon, har ni blivit impotent? Vet att Nissegossen snackat om det tidigare men vet ej om det var därför. Jag funderar på pröva Trilafon men den känns inte värd det om jag blir impotent.
Post Reply