Blod på händerna

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Blod på händerna

Post by Leakim97 »

Det är komplicerade frågor vi samtalar om
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13166
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Blod på händerna

Post by amandara »

Andlighet är en helt annan femma.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13166
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Blod på händerna

Post by amandara »

Psykiatrin är människor. Med begränsade kunskaper, och kompetens. Har man andra personer ikring sig är de att föredra. De är mer resursstarka, rent mänskligt sett.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Blod på händerna

Post by Krokus »

Väljer och väljer att ta sitt liv... Nja. Självmord borde ses mer som en psykologisk olycka än som ett val. En självmordsnära person ser ingen annan utväg än döden. Väldigt tragiskt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Blod på händerna

Post by Koi »

Min vän var ensam. Ingen familj. En sista familjemedlem tog livet av sig för 1,5 år sen drygt. Hen har ringt mig i förtvivlan över att igen tar hens mående på allvar. Suttit på psykakuten med hen som stöd många gånger. Vart inlagd för sucidtankar och planer och försök så många gånger att det inte ens går att räkna.

Ändå var det ingen som ville ta bollen. Blev bara runtskickad mellan mottagningar som bollade vidare. Eller som på psykakuten ”det är bara ångest. Det går över”. Hen fick nya piller varje gång en ny mottagning besöktes.

Sa att hen MÅSTE lämna de gamla tabletterna till apoteket. Men det blev inte så.

Hördes av i söndags för en vecka sen. Sista gången.

Så jo. Jag är förbannad på vården. Vi vänner runtomkring har gjort konstgjord andning tills det inte gick längre.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Blod på händerna

Post by Geta »

Självmord smittar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply