Varför?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Varför?

Post by Koi »

Varför frågade jag inte en tredje gång vad du ville när du tveksamt viskade hejdå. Hade det gjort nån skillnad? Hade du levt idag? Jag stöttade dig efter min bästa förmåga. Tom när jag dinglade över bråddjupet själv. Du berättade så mycket om dina tankar. Visste att det skulle komma. Dagen. Jag är inte arg på dig. Man kan inte vara arg på dig. Du vsr en sån glädjespridare. Men jag förstår dig.

Varför frågade jag inte en gång till?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Varför?

Post by Krokus »

Det är väldigt lätt att vara efterklok, speciellt när någon dör, som man håller kär.

Vet inte vad jag ska säga. Du skulle kunna gå på SPES samtalsträffar. Det är helt ok att sörja!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Varför?

Post by Geta »

I min vildaste fantasi kunde jag inte föreställa mig att min arbetskamrat skulle gå och dränka sig mitt i vintern, när vi träffades en månad innan i en kyrka. Vi drack kaffe ihop. Borde ha bjudit hem henne, då hon nyss hade blivit änka.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36655
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Varför?

Post by memphis »

Det är inte lätt att hålla nån som vill dö vid liv. Frågan är om det kan anses möjligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply