När behöver du Viska som mest?

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

När behöver du Viska som mest?

Post by Fantasio »

Kommer du in här på forumet av sociala skäl? Ett sätt att bryta din eventuella ensamhet? Är du mer aktiv när du mår bättre eller sämre? Jag skulle nog drista mig att svara ja på första frågan. Vad är det som lockar med Viska?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12676
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by zoegas »

Jag är här för brudarna.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Geta »

Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1773
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Inwatto »

Kommer du in här på forumet av sociala skäl? Jag gillar att ingå i någon form av gemenskap.

Ett sätt att bryta din eventuella ensamhet? Jo, det är huvudanledningen

Är du mer aktiv när du mår bättre eller sämre? Mer tramsig när jag är hypoman och mindre aktiv om jag mår sämre.

Vad är det som lockar med Viska? Att man kan vara ganska anonym är bra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Fantasio »

tack för era svar. Intressant att läsa dina tankar, Inwattto. Jag brukar vara uppe sent när jag mår sämre och då blir det Viska för mig.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by amandara »

Jag skriver nog mindre när jag mår dåligt. Tror jag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Geta »

Jag tycker att det är svårt att umgås IRL. Här på Viska har man mer möjlighet att tänka innan man gör inlägg. Dessutom behöver man inte spela psykiskt frisk. Har bluffat mycket IRL.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23286
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Zoidar »

.
Last edited by Zoidar on 01 Apr 2024, 18:15, edited 2 times in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by amandara »

Jag bluffar oxå IRL. Vet egentligen inte varför. Men i ens själ är det på ett sätt lite skämmigt. Fast det egentligen inte är det. Jag har full förståelse för att det är en allvarlig och tung sjukdom. Men det känns inte alltid som att andra ser det så, psykoser är nog något ovisst för många - folk kan inte vad diagnosen innebär.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23286
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Zoidar »

Kommer du in här på forumet av sociala skäl?
Jo, det är ju en del i det hela. Rätt skönt umgås utan att träffas.

Ett sätt att bryta din eventuella ensamhet?
Tja, antar att det är lite så, trots jag har många vänner.

Är du mer aktiv när du mår bättre eller sämre?
Nog samma.

Vad är det som lockar med Viska?
När jag behöver koppla bort min vardag och orostankar eller depptankar. Man kan säga och skriva vad man vill och det är bra. Högt till tak! Inte så pretentiöst forum. Enkelt forum för enkla människor som alla brottas med sina problem.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Leakim97 »

Jag är med i viska för att jag är en social person i botten och behöver känna tillhörighet och att finnas i ett socialt sammanhang.

Jag är ingen eremit utan jag behöver mänsklig kontakt och då är viska forumet ett bra ställe att vara på för man får utbyte och stimulans.

Det är lättare att umgås på nätet än IRL för här kan man formulera sig hur man vill och man har tid på sig att tänka vilket inte går IRL. Jag tycker att det är svårt att umgås IRL.

För mig känns det som att schizofreni är en stigmatiserande sjukdom och här sitter de flesta i samma båt så det är ingenting att skämmas för. Går inte runt och skyltar om att jag har schizofreni irl till folk runtomkring, det känns tabu. Varför ska SCHIZOFRENI vara en skambelagd sjukdom och tabu? Det kommer nog alltid att vara så?
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3491
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by 1Dave »

Jag upplever det som att om de visste på arbetet att jag har psykossjukdom så skulle de bli sparken.

Så egentligen kanske en borde ha sjukersättning?
Post Reply