Världsläget

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23280
Joined: 10 May 2021, 16:12

Världsläget

Post by Zoidar »

Jaha, ska Iran och Israel kriga nu också? Vad blir nästa? Kina och Taiwan?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Världsläget

Post by Geta »

Hamas skulle inte ha angripit festivalbesökarna i Israel 7 oktober. Det var startskottet. Som skottet i Sarajevo.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8210
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Världsläget

Post by Richard »

När jag har mått dåligt har jag hoppats på ett världskrig. Men nu känns det ganska surt... :|
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Världsläget

Post by Geta »

Jag har hört en person säga att hen hade så tråkigt att hen önskade sig ett krig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12676
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Världsläget

Post by zoegas »

Det sköts mot Israel från 5 olika länder. De är helt omringade.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Världsläget

Post by memphis »

Geta wrote: 14 Apr 2024, 09:43 Jag har hört en person säga att hen hade så tråkigt att hen önskade sig ett krig.
Man får se upp med vad man önskar sig, för det kan slå in!

Ja visst är det otäckt med allt krigande just nu. Man vet ju inte hur det slutar. Men det är väl så att minnet av världskrigen börjar blekna nu. De flesta som lever nu var inte födda än, när Andra Världskriget slutade.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Världsläget

Post by Geta »

Det finns dom som tror att Förintelsen inte har hänt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Världsläget

Post by Geta »

Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Världsläget

Post by memphis »

Såg en bild från Storbritannien igår. Med en mycket stark, lång, och snabb laserstråle skjuter de ner en drönare. Drönarna har förändrat hur krig bedrivs. Usch.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Världsläget

Post by Geta »

Man har undrat varför judarna inte försvarade sig under andra världskriget. Nu försvarar de sig med råge i Gaza.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Världsläget

Post by wasp »

Geta wrote: 14 Apr 2024, 15:07 Man har undrat varför judarna inte försvarade sig under andra världskriget. Nu försvarar de sig med råge i Gaza.
De försökte! Tänk på ghettot i Warszawa 1944 då kämpade de tappert mot nazityskland då de hade tillgång till vapen. Tyskarnas hämnd blev mer än grym!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Världsläget

Post by memphis »

De som gasades ihjäl blev också lurade. Det var ju inte så att nazisterna var öppna och ärliga med vad som skulle ske med dessa människor.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply