har gått upp 85 kg sedan ner 62 kg

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
killet08
Magnesiummedlem
Posts: 27
Joined: 17 Dec 2023, 08:23

har gått upp 85 kg sedan ner 62 kg

Post by killet08 »

jag har gått upp 85 kg och sedan ner 62 kg från 57 till 142 och väger nu 80 kg är 181 lång allt efter medecineringens påbörjan och avslut och varige gång har det visat samma resultat.

Alltså det är inte 1a gången jag skiftar sådär beroende på när jag slutar och börjar med neuroleptika.

När jag hade medecin promenerade jag hela dagarna och svimmade och fick epelepsi och var hungrig men stog emot att äta.

Nu har jag legat i sängen nästan hela dagarna och under den tiden gått ner på halvt år över 30 kg till skillnad från hela dagarna promenerat drabbats av svimningar, epelepsi osv och bara gått ner 30 kg under 11 år med neuroleptika.

Alltså mitt tips är att inte stressa, gör saker som ger mening och man brinner för som ökar dopaminet och förbränner bättre promenader ger bara stress och stress framkallar övervikt och promenaderna gör dessutom att man blir hungdrigare och om man säg förbränner 100k på en promenad så gör stressen att man både går upp i vikt och äter mer och skulle man inte stressa så gör ökat matintag på grund av promenad att när man äter så går kroppen viloläge alltså man triggar inte igång energi, förbränning och dopaminet på samma sätt även om man förbränner 100k och äter 100 k.

Man ska vara ostressad, lugn och trigga upp sig på något som ger mening alltså exempelvis meningsfulla böcker, datorsurfandet som ger riktigt intressanta saker som rör pengar, beräkningar, samhällen, taktik, strategi makt osv.

Sist men inte minst ska mäta hälften så lite som en palestiner gör under sin hungersnöd läste i text tv att en genomsnittlig palestiner under hungerstider får i sig 245 kalorier om dagen och man ska alltså äta hälften så mycket. Att dricka vatten mer än nödvändigt är inte det bästa men man ska heller inte banta genom att göra sig av med vätska utan man ska dricka så mycket som man känner för och man ska veta att man behöver mindre vatten när man går ner i vikt med tanke på att man blir mindre, väger mindre och har mindre att använda då det är mindre mat man får i sig. Då kanske ni tror att man ska dricka mer fer för att man äter mindre men så är det inte för mig. Sen undvik salt då det binder vätska till kroppen.

Inget stress.
Inga medeciner.
Inget onödigt mycket drickande.
Gör något som ger mening och ökar dopaminet under lugna omständigheter.
Inget salt.
Försök att få oftare orgasm då det förbränner kalorier och ger annan sinnesstämning som är bra för förbränning.
Bonus om du varit normalviktig men speciellt underviktig under hela barndomen och tonåren kroppen minns som sagt känslan av smalhet på annat sätt.

Finns forskning som visar på att de som varit överviktiga under lumpen har svårare med vikten i xuxenålder vare sig de går ner eller inte.

Skulle jag göra detta helt medecinfri hela den period jag gått ner i vikt och inte utsättas för massa stress, hinder till dopaminstimulerande kunskap så skulle jag gå ner 85 kg på 8 månader istället för över 30 på halvt år och ytterligare 30 på 11 år. Som mäst när jag fick leva precis som jag själv ville så gick jag ner över 20 kg på 2 månader.

Sen är en annan fördel jag har nämligen varit anorektiker stora delar av mitt liv spytt varenda natt i lågstadiet, haft problem med att äta. Vissa säger att fibrer är bra att äta från äpplen men det triggar bara igång motståndet och detta motstånd mot fibrer är jag medfödd med kolsyra är inte bra det sväller magen, kött är inte bra på alla sätt då det är tuggmotstånd och ganska kalorimängd, sockerfriadrycker är inte bra det triggar bara igång sötsuget. Tack vare att min viktuppgång uppkom från en undervikt så har jag bara 10 kg till en mer passande normalvikt trots att jag kanske räknas som normalviktig just nu enligt denna sida som man kan räkna ut sitt bmi på https://www.aleris.se/overvikt/rakna-ut-ditt-bmi/

Neuroleptika gör mer med vikten än man själv kan göra något åt. Dels får den kroppen att göra alla rörelser och aktiviteter i en slowförbränning, dels får man problemet med sexualiteten som i mitt fall jag kunde inte få 4 orgasmer om dagen det blev omöjligt, dels kan man gå upp i vikt speciellt i början trots att man äter 0 kalorier med tanke på att kroppen binder vätska så man går alltså upp av vätskan och dels för att dopaminbristen gör att man inte kan bli glad och liksom triggas igång på ett energiskt sätt på sådant man brinner och dels att omständigheterna i sig framkallar stress som gör att man förbränner sämre och t.o.m äter sämre och mer.

Har t.o.m gjort undersökningar på detta med en som heter kurt i karsuddens rättpsykiatri och gått och gått hela dagarna i raskt takt och kontrollerat maten och trots det blev det knappt någon viktförbränning.
Post Reply