Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23745
Joined: 10 May 2021, 16:12

Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Zoidar »

När jag var i 11-12 års åldern och såg på "V" hos en vän kände jag med tungan i kinden. Jag trodde jag höll på att bli en ödla. De tankarna höll i sig iaf en dag. Var det ett tidigt psykostecken?

Upplevde ni några tidiga psykostecken?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37463
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Geta »

När jag var 13 år upplevde jag att en bill förföljde mig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Nobel »

När jag var barn hade jag tankar om att jag hade en dödlig sjukdom, vilken visste jag inte, föreslagsvis alla jag kunde komma över i ett sjukdomslexikon.

När jag var 18-årig student fick jag för mig att ett pedofilnätverk/kriminellt nätverk var ute efter mig.

Vid 24 tog dessa tankarna över helt.

Psykosen har alltid funnits där och väntat på rätt tillf'älle.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37463
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Geta »

Tvärtom- när jag var 20 år hoppades jag på att jag hade en dödlig sjukdom, så att jag slapp ta livet av mig. Jag sökte i läkarböcker efter symtom. Blodsjukdomar tänkte jag mig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23745
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Zoidar »

Geta wrote: 13 May 2024, 22:03 Tvärtom- när jag var 20 år hoppades jag på att jag hade en dödlig sjukdom, så att jag slapp ta livet av mig. Jag sökte i läkarböcker efter symtom. Blodsjukdomar tänkte jag mig.
Låter inte som du mådde så bra då, Geta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37463
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Geta »

Nej, det kan man inte påstå. Andra som längtar tillbaka till ungdomen förstår jag inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25435
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Leakim97 »

Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för psykostecken innan psykossjukdomens utbrytande. Vet jag kände inte igen mig själv och grubblade över livet på ett deprimerat sätt.

När jag blev sjuk tog vanföreställningarna och påträngande tankar över, där jag fick för mig att ha ihjäl morsan för att hon var ond. Det var skrämmande, som tur är så han det inte eskalera och bli något fysiskt. Jag var verkligen inte mig själv då. Vården tyckte att närstående skulle ringa efter polisen. Mor, far och mammas sambo körde in mig till psyk, då blev jag inlagd i nästan 4 månader. Det var då min psykossjukdom bröt ut. Snart 10 år sen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23745
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 14 May 2024, 06:41 Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för psykostecken innan psykossjukdomens utbrytande. Vet jag kände inte igen mig själv och grubblade över livet på ett deprimerat sätt.

När jag blev sjuk tog vanföreställningarna och påträngande tankar över, där jag fick för mig att ha ihjäl morsan för att hon var ond. Det var skrämmande, som tur är så han det inte eskalera och bli något fysiskt. Jag var verkligen inte mig själv då. Vården tyckte att närstående skulle ringa efter polisen. Mor, far och mammas sambo körde in mig till psyk, då blev jag inlagd i nästan 4 månader. Det var då min psykossjukdom bröt ut. Snart 10 år sen.
Usch vad otäckt! :(
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25435
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Leakim97 »

Zoidar wrote: 14 May 2024, 06:43
Leakim97 wrote: 14 May 2024, 06:41 Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för psykostecken innan psykossjukdomens utbrytande. Vet jag kände inte igen mig själv och grubblade över livet på ett deprimerat sätt.

När jag blev sjuk tog vanföreställningarna och påträngande tankar över, där jag fick för mig att ha ihjäl morsan för att hon var ond. Det var skrämmande, som tur är så han det inte eskalera och bli något fysiskt. Jag var verkligen inte mig själv då. Vården tyckte att närstående skulle ringa efter polisen. Mor, far och mammas sambo körde in mig till psyk, då blev jag inlagd i nästan 4 månader. Det var då min psykossjukdom bröt ut. Snart 10 år sen.
Usch vad otäckt! :(
Ja verkligen
Post Reply