Att skriva är en lisa för själen

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4291
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by yrväder »

Tycker dina texter är vedervärdiga, lustiga är att du gärna beklagar dig över din egen olycka och vad du gått miste om, spotta på andras olycka har du ingenting emot.

Ju längre tid jag är på viska, ju mer börjar jag fundera på vad för sorts människor ni verkligen är.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Tack ska du ha, yrväder. Ge gärna ett exempel på vad som är "vedervärdigt". Jag vill alltid utvecklas och bli än mer skurril än vad jag redan är.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Det blev sovmorgon idag, jag steg inte upp förrän halv tolv på dagen och gick med andan i halsen till Systembolaget för att få något annat i halsen, nämligen starköl. Väl utanför affären plockade jag upp telefonen och det visade sig vara i klassiska Hörsalsparken mina vänner höll till. Jag gick dit på stört och med mig hade jag en flaska kir och två starköl.

Lita på att jag fick avundsjuka blickar från de andra grabbarna. De andra drack mest öl, men Mannen med det illröda ansiktet hade med sig ett kvarter Renat vilken han drack alldeles för fort. Det gick åt skogen, han gjorde i byxorna, både därfram och därbak. Där satt man alltså och plågades av hans bajslukt. Vi bad honom om nåd, att han skulle sätta sig på en lägre mur en bit bort och han lydde.

Det fanns ingen snut i sikte och parken ligger bortom vakternas räckvidd att utöva sin fascism. Jag drack upp min ranson och satt kvar en stund, men jag upplevde kylan som påträngande, så till slut fick jag nog, tackade för mig och så sakteliga tillbaka till Systembolaget. Gissa vad glad jag blev, jag fick handla trots att jag var en smula påverkad.

Det blev tio burkar öl till och de har jag gått loss på nu under kvällen. Kommer inte att sätta i mig alla ikväll, men det är bra, öl bör alltid finnas i en riktig mans kylskåp. Summa summarum blev dagen mycket lyckad. Det här måste vi göra om snarast, kamrater.

MVH/Hasse Promille
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Cosmos »

Jag har gillat dig Fantasio. Men efter de här osmakliga texterna vet jag inte vad jag ska tro. Som sagt, det bor en nazist i dig. Och sexuell frustration som du hanterar med att skriva vidriga texter om kvinnor.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36858
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Ränderna går aldrig ur.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

"Tjena på er, alla glada laxar! Detta är Hasse live from Hörsalsparken. Det är jag, Viggar'n, Mannen med det illröda ansiktet, Finske mannen och Skäggiga mannen. Men snuten var här förut och tog med sig Viggar'n så han kanske inte räknas. Det var en patrull bestående av en man och en kvinna som kom och la sig i vårt drickande och Viggar'n brusade upp och gav dem fingret. Han borde ha vetat bättre, men jag förstår honom. Komma och störa när vi hade det så bra. Jag har två öl kvar att dricka, sedan blir det bolaget igen för några kvällsöl. Idag går jag inte torrt och det känns tryggt. Jag ska höra med grabbarna om vi ska mötas utanför Systembolaget imorgon klockan tio som vanligt. Klart vi ska! Nu ska jag fortsätta att rulla hatt så får ni ha det så bra. Skål!

MVH/Hasse Promille"
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Eftersom jag mår rätt dåligt har jag tänkt att skriva en längre text. Måste fokusera på något annat än måendet. Vad ska jag skriva om? Kanske bara är att börja och improvisera, kanske sätta oron på pränt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

"Min gode vän Nils-Erik har bjudit in mig och min lilla toka till sitt hus. Hans och min fru ska få laga till en gryta åt oss allihopa. Tanken är att vara hos honom i god tid så vi kan diskutera världsläget och partiet EAP:s framtid. Jag tar med mig punsch och punschrullar så står Nils-Erik för resten. Det ska bli så trevligt att umgås och framförallt äta en god måltid. Lite annat än frugans vidbrända falukorv och fiskpinnar. Kalaset går avstapeln på tisdag och jag kommer med frugan i änden på ett strypkoppel. Vad trevligt vi ska ha det."
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Cosmos »

Lika vidrigt det där. Vad är din syn på kvinnor egentligen? Att de är dumma hopplösa mehän utan hjärna som inte kan tillfredsställa männen?
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36858
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Ränderna går aldrig ur.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Leakim97 »

Hjulspår är svåra att ändra på
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Personligt rekord

Idag har jag varit ute och letat burkar hela dagen. Fick ihop hela 23 stycken och jag tror det är personligt rekord. Jag letade i soptunnor, jag letade i buskar, jag letade på trottoarerna. Jag gick in till ICA och pantade dem, jag hade dammsugit hela innerstaden. Taskigt för er andra burkletare, säger jag bara. Vi är några stycken som brukar tampas om burkarna, en kamp på blodigt allvar. Tyvärr fattas det sjutton kronor till den minsta ölen på bästa puben God vän. Men jag har fått blodad tand, jag ska ut imorgon igen och leta. Skulle vilja ha en gripklo i änden på en metallstav som en liten kines till burkletare har. Han är rena proffset jämfört med mig. Det kan vara lite äckligt att köra ned hand och underarm i soptunnor och röra runt i geggan, men det kan jag ta, då det genererar pengar. Jag går och lägger mig tidigt ikväll så hinner jag upp till kanske klockan sju imorgon bitti. Morgonstund har ölburk i mun.
Post Reply