Att skriva är en lisa för själen

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

"Väl i affären fick frugan välja fritt bland kattmaten. Det blev både Friskies och Whiskas, blöt mat med spår av kyckling. Själv köpte jag småkakor och punschrullar. Det blev lite vanlig mat också, bland annat en kartong ris som jag solidariskt kommer att dela med mig av. Lita på att jag ger frugan prima kost."

Jag är inne på andra dagen av intensivt skrivande på min blogg. Hela förstasidan är full av inlägg från igår och idag. Jag upplever en period av lite sämre mående, då tar jag till lilla skrivtricket. Jag flyttar fokus från mitt mående och gör något produktivt av min aldrig sinande kreativitet. Kunde jag bara hålla den röda tråden hade jag skrivit en bok för länge sedan.

Oron finns med mig dygnet runt just nu och jag tvingades ringa akutenheten igår. Istället för att ligga och vrida mig i sängen skulle jag ha satt på datorn och levererat en eldfängd text. Jag vet ju bättre, att plita ned ord är lugnande och ett knep jag ofta tar till.
User avatar
آپ کا نام کیا ہے؟
Niobmedlem
Posts: 231
Joined: 14 May 2022, 19:03

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by آپ کا نام کیا ہے؟ »

Fantasio wrote: 14 Sep 2023, 19:06 "Väl i affären fick frugan välja fritt bland kattmaten. Det blev både Friskies och Whiskas, blöt mat med spår av kyckling. Själv köpte jag småkakor och punschrullar. Det blev lite vanlig mat också, bland annat en kartong ris som jag solidariskt kommer att dela med mig av. Lita på att jag ger frugan prima kost."

Jag är inne på andra dagen av intensivt skrivande på min blogg. Hela förstasidan är full av inlägg från igår och idag. Jag upplever en period av lite sämre mående, då tar jag till lilla skrivtricket. Jag flyttar fokus från mitt mående och gör något produktivt av min aldrig sinande kreativitet. Kunde jag bara hålla den röda tråden hade jag skrivit en bok för länge sedan.

Oron finns med mig dygnet runt just nu och jag tvingades ringa akutenheten igår. Istället för att ligga och vrida mig i sängen skulle jag ha satt på datorn och levererat en eldfängd text. Jag vet ju bättre, att plita ned ord är lugnande och ett knep jag ofta tar till.
Vart hittar jag det?
Länk till det du skriver?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Fantaio har en blogg där du kan läsa hans ganska usla texter om jag ska,vara ärlig. Fantasio verkar vara en sexuell sadist i smyg. Hahaha :lol:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Håller med!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Leakim97 »

Tvivlar jag på. En sadist går igång på/ blir upphetsad utav att se någon lida
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Tja Leakim, det stämmer men ändå inte alltid. En sexuell sadist menar jag i sammanhanget är en lek mellan två vuxna där den ene är sadisten och den andre maschosisten Det finns ingen ondska med i bilden då, utan alla medverkande är nöjda med arrangemanget.

Sen finns det RIKTIGA sadister och det är ingen sexuell lek. De njuter av att andra lider i allmänhet och av svår smärta i synnerhet.

Skillnaden är samtycket och att i den sexuella leken skadar man inte varandra på riktigt ändå.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18577
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Krokus »

En gång råkade jag ut för en knäppgök som slog mig med sladdar. Han ville vara en sexgud. Att bli slagen med sladdar var inte vad jag hade räknat med. Sedan blev han självmordsbenägen när jag inte ville träffa honom mer.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

memphis wrote: 03 Nov 2023, 17:17 Tja Leakim, det stämmer men ändå inte alltid. En sexuell sadist menar jag i sammanhanget är en lek mellan två vuxna där den ene är sadisten och den andre maschosisten Det finns ingen ondska med i bilden då, utan alla medverkande är nöjda med arrangemanget.

Sen finns det RIKTIGA sadister och det är ingen sexuell lek. De njuter av att andra lider i allmänhet och av svår smärta i synnerhet. Tvång är något som de verkligen går i gång på.

Skillnaden är samtycket och att i den sexuella leken skadar man inte varandra på riktigt ändå.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Vet inte vad som hände där . Inlägget kom upp igen. Sorry.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Krokus wrote: 03 Nov 2023, 18:40 En gång råkade jag ut för en knäppgök som slog mig med sladdar. Han ville vara en sexgud. Att bli slagen med sladdar var inte vad jag hade räknat med. Sedan blev han självmordsbenägen när jag inte ville träffa honom mer.
Klumpigt av honom att inte kolla om du gillade det eller inte, innan han tag fram sladdarna :lol:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18577
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Krokus »

Haha, ja. Klumpigt kan man lugnt säga!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply