Att skriva är en lisa för själen

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Så kan det vara. Jag skriver som Sune Andersson, en påhittad äldre man som varit i Thailand och hämtat en fru. Han håller henne inlåst i källaren och ger henne mest kattmat att äta. Tror inte någon tar det på allvar vad jag skriver.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Är det lika populärt idag att importera fruar från Thailand?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Det vet jag inte. Jag hade kunnat bli tillsammans med en filippinska som skilt sig när hon väl var etablerad i landet. Jag avstod, ville inte också bli lämnad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Klankedinken »

Tror att honorna reagerar på din kommentar om att "ta för sig av hennes kropp"... Det är inte så modernt tror jag!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

"Då var det valborg igen. Ser man på. Allas vår knugen fyller visst 76 bast idag, kul för den gamle stofilen. Idag ska det supas, herr Svensson tar sig några järn och går och tittar på en meningslös majbrasa. Och herr Svenssons dotter ligger i fosterställning i ett dike med nedbajsade byxor och intorkade spyor i ansiktet. Är det fest så är det, lika bra att gå "all in". Själv sitter jag hemma, det är som vilken dag som helst för mig. Något att dricka blir det inte heller, då jag försöker hålla i slantarna. Ska du fira? Vad ska du dricka och hur mycket? Valborg är inget för mig. Bah!"

Min senaste text.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Klankedinken »

Alla andra är ute och lyssnar på den sprakande elden men jag sitter ensamt och lugnt i min softa och andas!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Nu satt jag på balkongen i mörkret. Det luktade bränt. Kan det vara
någon som grillar?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Klankedinken »

Kan va lite dammkorn från något närliggande majbrasa?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Det börjar bli dags för en kränkande text på bloggen. Får se vad jag hittar på att skriva om.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

"Min lilla fru har kulmage, en sladdrig sak som förfular hennes kropp. Därför har jag infört ett träningsprogram till henne. Hon får springa av sig på baksidan av huset med strypkoppel så jag kan reglera farten. Blir hon för långsam drar jag i kopplet och kan även klatscha till henne på gumpen. Sedan får hon göra sit-ups varje morgon och kväll. Mage på kvinnor är motbjudande. Dessutom har hon celluliter och de får jag kanske accpetera, för det har inte hjälpt att dra ned på maten, de är fortfarande kvar. Det kanske är för att jag låter henne smaka människomat varannan, var tredje dag, som hon svällt upp. Får jag inte bukt med hennes kulmage så har jag i alla fall gjort vad jag kunnat. Lilla frugan behöver inte vara perfekt på alla sätt och vis, men hon får inte gå ned sig totalt. Lite klass vill jag ha på hennes gula lilla kropp."
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by amandara »

Fantasio wrote: 12 May 2022, 19:00 "Min lilla fru har kulmage, en sladdrig sak som förfular hennes kropp. Därför har jag infört ett träningsprogram till henne. Hon får springa av sig på baksidan av huset med strypkoppel så jag kan reglera farten. Blir hon för långsam drar jag i kopplet och kan även klatscha till henne på gumpen. Sedan får hon göra sit-ups varje morgon och kväll. Mage på kvinnor är motbjudande. Dessutom har hon celluliter och de får jag kanske accpetera, för det har inte hjälpt att dra ned på maten, de är fortfarande kvar. Det kanske är för att jag låter henne smaka människomat varannan, var tredje dag, som hon svällt upp. Får jag inte bukt med hennes kulmage så har jag i alla fall gjort vad jag kunnat. Lilla frugan behöver inte vara perfekt på alla sätt och vis, men hon får inte gå ned sig totalt. Lite klass vill jag ha på hennes gula lilla kropp."
Vidrigt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Sjuk humor!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply