Att skriva är en lisa för själen

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Krokus »

Vad är det roliga? Är det ens tänkt att vara roligt?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36021
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Förstår ingenting. Fantasio har visst en blogg, där han skriver så
här sjuka saker.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Jag skrev en helfestlig artikel om att Sune (som jag kallar honom) köpt kattmat till sin fru och själv lyxade till det med bakelser. Men jag ska nog inte lägga upp texten här, vissa kan vara lättstötta. Sedan har jag skrivit som a-lagaren Hasse Promille, mannen som sitter på en parkbänk och dricker öl hela dagarna. Jag tycker själv att jag är rolig.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Förstår inte riktigt varför du skriver såna här texter, Fantasio. Jo jag förstår att du vill provocera, men ser inte syftet med det. Kanske är du beroende av att vara illa omtyckt efter din bakgrund som nazist? Kan jag inte bli älskad vill jag bli hatad typ.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad."

Det citatet la jag upp här häromdagen. Mina läsare förstår nog skoj, det skulle jag tro. Man vill såklart vara älskad, men det är lättare sagt än gjort.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Alla människor har nåt älskvärt inom sig. Alla utom renodlade sadister då.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12928
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by amandara »

Du är omtyckt här på viska Fantssio. Spela inte offer för något du inte är. Däremot är dina sena texter vedervärdiga. Jag som har sexuella övergrepp i historien tar väldigt illa vid mig. Jag blir illamående. Över att någon i den trygga viken viska ens kan tänka så. Har det i sig. Mycket obehagligt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36021
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Jag förstår att kvinnor som läst dina texter springer lång väg, Fantasio. :mrgreen:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Krokus »

Geta wrote: 17 May 2022, 17:26 Jag förstår att kvinnor som läst dina texter springer lång väg, Fantasio. :mrgreen:
Mm, håller med.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
آپ کا نام کیا ہے؟
Niobmedlem
Posts: 202
Joined: 14 May 2022, 19:03

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by آپ کا نام کیا ہے؟ »

Fantasio vilka bloggar har du?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Vet inte om jag vill lägga ut adressen här. Idag skrev jag en text om Norge.

"Det är i Norge det händer

Idag är det norskarnas nationaldag och det firar vår vän i landet Ole D Doff med att dela ut flygblad. Han skriver sanningen om landets politikerelit och om hur de spelar under täcket med utomjordingarna. Det är en mycket viktig information som alla norskar med självaktning bör läsa. Bland annat så har landets regim tillåtit hederliga norrbaggar att bli bortrövade av utomjordingarna i forskningssyfte och i vissa fall för korsbefruktning mellan jordbor och aliens. Det är dags för Norge att vakna ur sin törnrosasömn, det är dags att åter låta vikingablodet svalla."

Det var väl inte så farligt?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Klankedinken »

Man ska agera på sina positiva sidor, inte dom negativa..
Men texter som är lite sneda undrar jag vart dom kommer ifrån, det är lite som att om man är isolerad så växer en del sidor sig för starka medans andra förtvinar. Man hamnar i obalans och mår sämre och tänker sämre.. Man behöver en bred variation i sitt liv för att kunna vara balanserad som människa. Befinna sig i ett sammanhang med människor!
Post Reply