Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Vad köpte du idag?

Post by Miika »

Beställt mat från ICA, för 1911 kr
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58248
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

inget ännu
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad köpte du idag?

Post by Richard »

Nu ska jag köra upp till Willys o köpa ägg!

Har aldrig varit på Willys här i stan trots att det funnits länge, så man får väl ta en titt på det...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Willys här i stan är litet och har inte så stort utbud, det lockar mig inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Vad köpte du idag?

Post by björk »

JAg skulle klippt till när det var rean.
På schack attribut.. Nåja. nu köpte jag en
PS5 laddare..

Det var spekulationer om ny
kopia en klon men i ivern sansa mej. På mobil.


Det fina här är att jag har 3 kontroller till tre enheter.


Som alla är synkroniserad till sitt "hem"...

Knäpper man på Kontrollen tänds den ändamåls enheten..

Datorn har jag PS5 ; AN.. samt två PS4 or kontroller,,
till PS3 enheterna .. Envar..

'Det finns tio attribut jag har kanske 5 st.. I schack!
'
Grunden heter CHess Ultra, så finns det tillbehör..
Men inte utan CHess Ultra det är ett måste.. !
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad köpte du idag?

Post by mopa »

Cocacola zero, bullar, bacontärningar, kaffe, 2 loka, en blomma.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad köpte du idag?

Post by mrsearlgray »

mat för 250 kr och en preworkout pulver, fick testa mammas idag innan gymmet och orkade mycket mer efter den så köpte en själv, blev riktigt pumpad av den så ska antagligen träna imorgon med! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58248
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Richard wrote: 14 May 2021, 17:53
Nissegossen wrote: 13 May 2021, 13:07 Öl och tiggaren fick en hel färsk kyckling, han pekade på den i reklambladet, han ville ha den.
Ibland känner man sig elak gentemot tiggarna, när de ber om lite mat. Jag ger aldrig pengar till dom, men nån gång har jag köpt en macka för 10 kr till nån om jag handlat på ICA. Fast igår träffade jag en kompis, som bl.a har varit på Spiran, men som nu brukar hänga utanför Systembolaget med "gänget" o han frågade om jag hade 10-20 kr för han var törstig, så jag gav honom 10 kr o sa till honom att han skulle gå köpa sig en öl!
Utanför systemet finns törstiga individer, en kan säga ÖH har du ett par spänn till en vinare? Tar aldrig upp plånboken i vänster framficka har jag mina mynt,tar skrotet och ger han. Det förhindrar en kniv i ryggen, likadant en som ser att du röker, ge en cigarrett om du är rökare det förhindrar också en kniv i ryggen. Richard ta mina ord på allvar och det står i Bibeln giv åt den som beder. Du är ute på farlig väg Richard har du huvudet under armen?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad köpte du idag?

Post by amandara »

Tycker att det bes om pengar på många ställen. TV, Facebook, tiggare...de som är rika kan ge. De flesta har mer pengar än vad vi har. Vi är mer de som skulle tigga. Och - när har man pengar i fickan även om man skulle vilja ge? Allt går på kort nuförtiden. Jag blir stressad över att det bes om pengar i alla forum. Bli världsförälder, cancergalan, rädda barnen, hjärnfonden... Nej det går inte.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Jag blev stressad, när wikipedia bad om pengar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad köpte du idag?

Post by mopa »

2 loka, bröd, 2 köttbulle mackor, o 7 blommor till balkongen.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad köpte du idag?

Post by amandara »

Massa mat. Falukorv till korvstroganof, kyckling, schorizo, köttfärs, pastrami, ostar, laxen var billig så den slog jag till på och keson var 2 för 35. Fick nätt och jämnt plats med frysvarorna i frysen. Nu är jag laddad för en ny månad. Blir till att göra lite storkok vad det lider. Ja ägg köpte jag med, det fanns bara flak och inga kartonger nu i fågelinfluensa tider. Men jag fick ägg iaf.
Post Reply