Poddar

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Poddar

Post by amandara »

Nu är jag i en period där jag inte kan koncentrera mig på att lyssna på poddar. De måste vara lättsmälta. Lyssnat igenom alla poddar från sårbar och superstark. Lyssnat på några fler sektpoddar. Sektpodden är bra men ibland för tung för mig. Man får många aha upplevelser från sånt man känner igen. Och det är tunga känslor det handlar om. Så jsg softar lite med sektpodden. Vill hitta fler lättsmälta poddar men orkar inte leta.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35971
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Poddar

Post by Geta »

Har lyssnat på sektpodden idag igen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Poddar

Post by amandara »

👍 Jag ska lyssna mer jag oxå.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Poddar

Post by Cosmos »

Poddar är ingenting för mig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Poddar

Post by amandara »

Varför inte det?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Poddar

Post by Krokus »

För några dagar sedan lyssnade jag på en podd. Det var med dietisten Karoline Pettersson. Det hon pratade om var intressant, men musiken emellanåt var inte min typ av musik. Hehe.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Poddar

Post by Krokus »

För några dagar sedan hittade jag en podd i min smak och lyssnade på första avsnittet idag. Vikingapodden heter den och finns på Spotify.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35971
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Poddar

Post by Geta »

Ska lyssna på Sektpodden idag igen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Poddar

Post by Hercules723 »

Finanstwitter är mycket mera givande än aktiepoddar!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Poddar

Post by memphis »

Har aldrig lyssnat på en podd. Men jag brukar vara sen på bollen när det gäller teknik.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12246
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Poddar

Post by zoegas »

Jag lyssna på Spotifys pod på bussen. Den var om en kyrkovaktmästare som var nekrofil. Han åkte ner i kyrkokällaren och bröt upp kistan. "Kallt och svampigt" sade han att det kändes. Han elda även upp en kyrka. Han fick rättspsyk några år för de grejerna. Han var ensam och svårt att träffa tjejer. Han levde själv i misär sen hans föräldrar hade dött.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Poddar

Post by Luusje »

Jag lyssnar mycket poddar. Just nu behövs det mot ångest, som avledning. Men annars tycker jag att det är guld värd med poddar när man gör tråkiga sysslor. Damsuga, städa, klippa gräs. Allt blir lättsre, när det ändå måste göras.
Det blir p3 dokumentär, p3 ID, p3 musikdokumentär, sommar i p1 sektpodden, de correspondent (holländska), och ibland serier. Filosofiska rummet också.
Post Reply