Vad planerar du att köpa?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Vad planerar du att köpa?

Post by SpaceCorp »

Hej alla goa viskare, här kommer en tråd om vad ni har planer på att köpa.
Det kan vara alltifrån dyra sällanköpsvaror till enkla hushållsartiklar.

Jag måste köpa nya tandborshuvuden, Aromat till mina kokta ägg på morgonen,
samt mjölk.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Krokus »

Mina ridstövlar är på lagning, ska betala dem när de är klara. Billigare att laga än att köpa nya.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by SpaceCorp »

Smart gjort!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56953
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Nissegossen »

Har grunnat på om jag vill ha en mobil router istället för fast bredband då kan jag köra en dator var som helst och har mobilt bredband till mobil undersöker just nu vad som blir optimalt då kan jag köpa enbart för samtal på mobilen och jag kommer billigare totalt sett för mobil data samt om möjlighet finns till att ladda routern med USB-Batteribank när jag är ute och när jag är hemma med en batteriladdare för mobil. Det torde ligga inom ramen för en lägre kostnad totalt sätt.
Har endast tänkt på de få dagar.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by SpaceCorp »

Ok!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by amandara »

En tatuering. Men det lär väl dröja till anno dazumal innan jag har råd med det. Men ska försöka spara. Hittat en som jag vill ha. Vill ha bort min ärrade arm, det är så stigmatiserande och stämplande att ha en massa rakbladsärr. I vissa sammanhang skäms jag, oftast inte men om nån stirrar i hissen eller bland renlevnadssläktet orienterare. Stämplad psykisk galning.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by SpaceCorp »

Jag tycker det visar att du är mänsklig Amandara.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by amandara »

Aha ok. Jag försöker tänka att jag ska äga mina ärr, som den ärrade människa många är. Men det funkar inte alltid. Men ärr är livserfarenhet, kan man tycka. Men bortsett från i Peer uppdrag vill jag inte vara min psykiska ohälsa, som det så lätt blir. Hon med ärren.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10325
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by mrsearlgray »

vill köpa en iPad men försöker spara pengar just nu så det blir nog senare iår som jag kommer ha råd med en...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Krokus »

amandara wrote: 19 Jul 2021, 12:34 En tatuering. Men det lär väl dröja till anno dazumal innan jag har råd med det. Men ska försöka spara. Hittat en som jag vill ha. Vill ha bort min ärrade arm, det är så stigmatiserande och stämplande att ha en massa rakbladsärr. I vissa sammanhang skäms jag, oftast inte men om nån stirrar i hissen eller bland renlevnadssläktet orienterare. Stämplad psykisk galning.
En kompis lät tatuera över cigarettärr, blev riktigt bra resultat! Ärren syns inte. Däremot gjorde det riktigt ont, tatueraren smetade på lite bedövningssalva efter en stund.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by memphis »

Jag ska också köpa en ny tatuering för jag är inte nöjd med den gamla. Ska täcka över den. Sen ska jag köpa en hårserie för lockigt hår som jag spanat på länge.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Krokus »

Jag villhöver också tatueringar. Men det får vänta. Nästa års skatteåterbäring måste gå till nya glasögon. Tyvärr. Tatueringar är roligare!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply