Vad planerar du att köpa?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Geta »

Nissegossen,

Du skulle få "lappsjuka" i ett torp ute i skogen. Men det är väl ett
förbjudet uttryck. Men du förstår vad jag menar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by memphis »

Att hyra ett torp nån vecka tycker jag var ett bra förslag. Men då måste Nisse hitta en stuga som bussarna går till, om han inte har skjuts. Man måste ju ha en hel del med sig för en hel vecka, i matväg främst.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Geta »

För att inte tala om öl och snus.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Hercules723 »

Nissegossen wrote: 21 Jul 2021, 05:19 Planerar inte att köpa det. Men en liten Torparstuga där jag kan bo för mig själv hade varit kul om jag haft. Tyvärr har jag för kort tid kvar för att ens tänka på det. Men hade varit helnöjd om jag kunnat köpa ett Torp i morgon.
Det är inte säkert att du är för gammal. Blev inte din mor 91 år? Min mormor byggde en liten stuga på orten där hennes barndomshem var. Då var hon 87 år. :)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Geta »

Man bygger inget hus i skogen för 800 kr i veckan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Hercules723 »

Nä, kanske inte det. Men det blir väl pengar över efter dessa 800 kr i veckan.. fast hyra är nog bättre.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by memphis »

Önskar att jag kunde köpa den där soffan på Ikea, men det är inte möjligt om jag inte samtidigt drar på mig mera lån. Det är bättre jag försöker spara pengar. Men då kanske inte soffan finns kvar.
Det är en sån soffa som går i vinkel, i ett ljusgrönt tyg.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Hercules723 »

Det är mycket man vill ha och behöver. Jag behöver en ny kontorsstol. Den jag har blev trasig på högra armstödet nästan direkt efter att jag köpte den. Det var inte alls bra kvalité på den.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1576
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by SpaceCorp »

Hercules723 wrote: 21 Jul 2021, 21:01 Det är mycket man vill ha och behöver. Jag behöver en ny kontorsstol. Den jag har blev trasig på högra armstödet nästan direkt efter att jag köpte den. Det var inte alls bra kvalité på den.
Jag satt på en trästol innan jag köpte min nuvarande stol. trästol funkar hyffsat och går inte sönder i första taget, men man kan få lite ont i ryggen om
man sitter för länge.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Hercules723 »

Ok, jo det gjorde jag med ett tag då jag inte hade en kontorsstol. Som du säger så viker sig ryggen om man sitter för länge och för mycket. :)
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1576
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by SpaceCorp »

memphis wrote: 21 Jul 2021, 20:49 Önskar att jag kunde köpa den där soffan på Ikea, men det är inte möjligt om jag inte samtidigt drar på mig mera lån. Det är bättre jag försöker spara pengar. Men då kanske inte soffan finns kvar.
Det är en sån soffa som går i vinkel, i ett ljusgrönt tyg.
Jag har också kollat på ikea men dom fraktar inte till där jag bor. Så jag är fast med mina slitna möbler tills vidare.
Vill inte köpa från jysk för tycker dom möblerna är lite hårda.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Nobel »

SpaceCorp wrote: 21 Jul 2021, 21:31
memphis wrote: 21 Jul 2021, 20:49 Önskar att jag kunde köpa den där soffan på Ikea, men det är inte möjligt om jag inte samtidigt drar på mig mera lån. Det är bättre jag försöker spara pengar. Men då kanske inte soffan finns kvar.
Det är en sån soffa som går i vinkel, i ett ljusgrönt tyg.
Jag har också kollat på ikea men dom fraktar inte till där jag bor. Så jag är fast med mina slitna möbler tills vidare.
Vill inte köpa från jysk för tycker dom möblerna är lite hårda.
Har en jysksoffa, den är obekväm och hård
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply