Melatonin

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Melatonin

Post by Koi »

Martina wrote: 20 Sep 2023, 22:19 Provar en halv melantonintablett idag. Det kanske räcker…
Bästa är nog att testa en lägre dos. Jag har 5-10 mg som ordinerat. Får själv avgöra om jag behöver 1 eller 2 tabletter.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Melatonin

Post by Safir »

Vet inte när jag ska köpa igen, har lite kvar men de kan ju ta slut fort om paketet beslagtas i tullen. Vet inte om det ser misstänkt ut att köpa från Nederländerna? Kanske är bättre att köpa från nåt annat EU-land?
Fast jag vill inte byta märke eftersom det fungerar ... :idea:
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Melatonin

Post by Martina »

Nu kör jag en halv melatonin tablett på 5mg. Sover bättre. Framförallt somnar jag fortare. Ingen biverkan.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18577
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Melatonin

Post by Krokus »

En bekant sa igår att Melatonin ska man inte ta i all evighet, utan göra ett uppehåll var sjätte vecka. Han sa något om att Melatonin är ett hormon och att det var därför. Jag är medveten om att Melatonin är ett hormon! Han föreslog Propavan istället. Över min döda kropp! Myrkrypningar från helvetet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Melatonin

Post by Koi »

Jag tar bara Melatonin om jag inte kan somna. Om jag inte somnat innan 22. De flesta nätter tar jag inget för de andra får mig att bli trött och sova.

Tar jag de andra för sent kommer jag inte upp på morgonen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Melatonin

Post by Richard »

Jag har slutat med Melatonin, det var bara inbillad effekt jag fick av dem.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Melatonin

Post by Zoidar »

Richard wrote: 28 Sep 2023, 17:14 Jag har slutat med Melatonin, det var bara inbillad effekt jag fick av dem.
Ibland är inbillningseffekt gott nog. :geek:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Melatonin

Post by Koi »

Den bara puttar över mig i sömn. Hakar jag på första sömntåget som kommer så kan jag somna. Men vaknar igen efter en timma utan mins andra mediciner.
Post Reply