Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3509
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Hur mår du?

Post by 1Dave »

Borde kanske försökt somna om en stund, lite trött
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18742
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur mår du?

Post by Krokus »

Rätt mycket smärta idag. Psykiskt bra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25426
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Hur mår du?

Post by Leakim97 »

Mår bra
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Är nöjd och glad efter mina inköp av lite gott.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8284
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hur mår du?

Post by wasp »

Psykiskt inte bra alls, men fysiskt ok.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13286
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Asså jag känner mig väldigt tunnväggig. Man har ju sina psykologiska försvar. Man lever här och nu och i framtiden, möjligtvis att man (jag) reflekterar bakåt någon vecka eller så, eller månad. Nu är mina psykologiska försvar nedsatta. Massa gammalt material, gamla minnen och erfarenheter som bubblar upp. Inte bara bubblar upp utan oxå förbi i 200 knyck, och tankar och känslor. Det känns som att min hjärna är en kvicksilverhjärna just nu, allt går i blixtens hastighet. Och olika saker - tankar/känslor/reflektioner/erfarenheter mixas och blandas ihop. Till en enda sörja.

Jag får associationer, mina tankar dras iväg,av allt möjligt. Musik. TV tittar jag knappt på. Lyssnat på instrumental musik, och sovmusik när jag sover, i snart ett år nu. Jag vill inte ha några associationer som drar iväg mina tankar, min hjärna. Det här gör mig skör och tunnväggig.

Mina psykologiska försvar stärks av mediciner. Jag får ”tyst” i hjärnan.

Jag vill berätta hur det är för mig nu. Och få lite input på det - höra vad du säger. Jag tänker att sånt här är universiellt - framtid till annan. Och vi har verkligen haft en jobbig tid. Både rent praktiskt och känslomässigt.

Man blir ju lite folkskygg, och rädd att göra bort sig - när huvudet är all over the place. Tankarna alltså. Svårt att vara här och nu, man (jag) är där och då - någon helt annanstans.

Jag har bott på cirka 30 adresser, både som barn och vuxen. Gått i många olika skolor, haft många olika kompisgäng - jag har många avbrutna relationer. Ingen, förutom familjen, har funnits i mitt liv särskilt länge. De sammanhållande krafterna har varit idrotten och skolan.

Mitt liv är en hög med hack! Typ hackad persilja eller något😆.

På ett sätt är det bättre att vara igång, att göra saker - men jag har inte hur mycket energi som helst. Men nu har jag iallafall kommit igång med att skriva - få ordning på vad jag tänker.

KRIS & UTVECKLING

Det är såhär just jag reagerar just nu. Det är väl inget särskilt så sett - det är mer att det är en krisreaktion. Kriser är sjukt jobbiga men ur kris utvecklas man oxå, kommer vidare.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Jag låter också radion stå på med lågt ljud på nätterna, när jag inte kan sova. Lyssnar på klassisk musik i P2.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22110
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Hur mår du?

Post by MsTibbs »

Kaffetørst
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13286
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Japp jag drog den här texten - och lite till, only for her- för min syster. Det krävde mod. Och jag fick väldigt bra feedback.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8284
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hur mår du?

Post by wasp »

amandara wrote: 30 Mar 2024, 16:50 Japp jag drog den här texten - och lite till, only for her- för min syster. Det krävde mod. Och jag fick väldigt bra feedback.
Fint skrivet! Känner med dig!
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25426
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Hur mår du?

Post by Leakim97 »

bra
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3509
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Hur mår du?

Post by 1Dave »

Bra
Post Reply