Boktråden.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Har börjat på den här boken. Den verkar lovande. Det är över 600 sidor. Den här boken får jag inget sammanhang i. Jag trodde att det skulle handla om ockulta saker. Har slutat läsa.
Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Boktråden.

Post by mrsearlgray »

ska läsa om no longer human, började läsa där jag slutade och fick en annan känsla så ska börja om på den istället och se om min åsikt om den ändras. Tror att jag dömde den lite för hårt eftersom jag läste den efter Agnes grey.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Nu har jag lyssnat på Sommar i P1 med översättaren Lina Wolff. Hon har översatt boken Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Marquez. Den köpte jag på bokrea men lyckades bara läsa halva boken. Den innehåller så mycket våld. Den handlar om 7 generationer i Colombia.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Boktråden.

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 09 Jul 2023, 14:33 Nu har jag lyssnat på Sommar i P1 med översättaren Lina Wolff. Hon har översatt boken Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Marquez. Den köpte jag på bokrea men lyckades bara läsa halva boken. Den innehåller så mycket våld. Den handlar om 7 generationer i Colombia.
den är på min läslista! var den bra annars?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Jag har bara läst halva boken, för den var för otäck. I natt satt jag på balkongen i mörkret och lyssnade en gång till på Lina Wolffs Sommar i P1.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Boktråden.

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 10 Jul 2023, 13:35 Jag har bara läst halva boken, för den var för otäck. I natt satt jag på balkongen i mörkret och lyssnade en gång till på Lina Wolffs Sommar i P1.
okej :/
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21929
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Boktråden.

Post by MsTibbs »

Håller fortfarande på med Stephen King ”En Saga” får se om jag läser mer i den på semestern?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Boktråden.

Post by mrsearlgray »

halvvägs genom "no longer human" och nu börjar jag verkligen tycka om den, väldigt vackert språk genom boken...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

MsTibbs wrote: 10 Jul 2023, 15:19 Håller fortfarande på med Stephen King ”En Saga” får se om jag läser mer i den på semestern?
Min syster läser också den tjocka boken i pocket.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21929
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Boktråden.

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 20 Jul 2023, 16:02
MsTibbs wrote: 10 Jul 2023, 15:19 Håller fortfarande på med Stephen King ”En Saga” får se om jag läser mer i den på semestern?
Min syster läser också den tjocka boken i pocket.
Har kommit till ca 559 sidor,,, den är på 800….
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Läser Pappan och havet av Tove Jansson. Den stod i min bokhylla.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Boktråden.

Post by mrsearlgray »

kollade äntligen på dokumentären om Emily Brontë igår som geta rekommenderade till mig, så blir nog att läsa om Wuthering Heights igen fast på engelska denna gången 💖
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply