Muslimska ungdomar!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Pimedishere

Muslimska ungdomar!

Post by Pimedishere »

En bra sak med vissa utlänningar med deras kultur är att dom har en djup respekt för äldre men inte om dom är försvenskade. Såg ett gäng som satt på bänken på busshållplatsen. Och dom ställde sig upp när det kom en äldre gumma så fick hon sitta. Svenska ungdomar brukar inte göra så man får be dom ge plats åt dom äldre på bussen eller på busshållplatsen. Hänt mej flera ggr att jag har fått säga till. En gång stod det en höggravid kvinna på bussen och jag fick säga till. Vart har respekten försvunnit? Sånt här skulle aldrig inträffa i muslimska länder. Jag har rest mycket i Mellanöstern och Nordafrika. Man visar djup, stor och stark respekt mot äldre. Vilket heller inte är alltid bra tex vid vissa extrema värderingar. Men det som är bra att dom skulle aldrig tillåta en gammal stå medans dom själva satt eller höggravid kvinna. Men visst har dom vissa värderingar om kvinnors rättigheter som är jävligt extremt och förtryckande. Och det är inte bra, men i Saudiarabien får kvinnor numera köra bil vilket dom inte fick förut.