Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Boendestöd

Post by memphis »

Jag gillade inte alls att ha bostöd. Blev bara irriterad när det var dags för dem att komma.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

1998 efter LPT erbjöds jag boendestöd. Jag sa att jag städar själv men att jag ville ha någon att promenera med men det fick jag inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Boendestödet gillar att hjälpa till i hemmet dristar jag mig till att säga. Men jag vill inte att de ska hålla på och styra och ställa. Speciellt inte när jag är halvsovande halv nio när de kommer på onsdagarna. Jag brukar mest sitta i min fåtölj och prata med boendestödjaren. På fredagar brukar vi handla. Måste komma ihåg att fråga hur det blir med besöken nästa vecka, vilken börjar med två röda dagar.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Boendestöd

Post by Koi »

Boendestöd ska följa med mig till labbet imorgon. Som typ ledsagare. Jag får sån jävla bakis av medicinerna att jag inte kan ta vara på mig själv. Hon får komma och hämta mig och lämna mig i lägenheten. Annars går jag nog in hos grannen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Min boendestödjare kom runt halv två idag, precis som överenskommet. Hon brukar vara tidigare då jag är hennes sista "kund" för dagen. Jag låg och vilade när hon ringde på dörren. Var lite trött när hon kom, så vi gjorde inte så mycket. Jag slängde pappskräp i soprummet, bokade en tvättid och sopade golvet lite. Men bättre än inget, inte sant?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

De ringde från boendestödet idag när jag låg och vilade på sängen. Fick ett avbok onsdag morgon, men en boendestödjare kunde koma till mig runt ett. Jag sa att vi ställer in besöket. Finemang, då blir det sovmorgon imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Innan nio imorse ringde min vanliga boendestödjare. Vi kom överens om att ställa in besöket. Skönt, då fick jag sova ut imorse också. Minns inte något mer av vad han sa, jag var supertrött trots att jag la mig tidigt igår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Imorgon kommer boendestödet halv nio till mig. Blir att lägga mig tidigt ikväll så jag inte är helt förstörd då. Tänker gå ned med sopor till soprummet. Lite kartong- och plastskräp. Reklampapper också. Ska snart få tid under dagen istället för på morgonen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Min boendestödjare var bekymrad över mina ryggbesvär. Han bad om min tillåtelse att ringa vården. Sedan föreslog han hemtjänst också. Tror nästan att jag föredrar kiropraktor än hemtjänst och rollator. Han är snäll, boendestödjaren.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

Rollator skulle lösa dina problem, Då skulle du känna dig säker utomhus.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Imorgon kommer boendestödet hem till mig på eftermiddagen. Kommer inte att gå till mötesplatsen då. Men ställer klockan på ringning så jag hinner till mataffären innan boendestödjaren kommer. Känner inte ör att laga någon mat i helgen, så tarvar matlåda från Hemköp. jag har tänkt att skrubba badrumsgolvet med scotch-brite-svamp.
Post Reply